Bedankt, voor mij was een heel leuke klus, vertoon nu zelfs wat "afkick" verschijnselen
Niet elke spits had een snel neerklapbaar stuurhuis, het hing af van het vaargebied. De spits was toentertijd zowat het grootste stalen binnenschip dat gebouwd werd, wilde een schipper dus een groot en degelijk schip dan was de keuze rap gemaakt Maar, niet elke aangekochte spits vaarde effectief ook op Frankrijk. Op "ons" schip is de stuurhut weliswaar demontabel maar niet neerklapbaar. Het hele ding past als een meccano in elkaar, alles plat leggen is toch al snel 2u werk
Nu zijn weliswaar alle wanden en beide deuren terug in orde maar het dak is dat hoegenaamd nog niet. Het dak bestaat uit 6 losse panelen opgebouwd uit planken met klampen onder, de voegen tussen de planken onderling zijn met presseninglint waterdicht gemaakt. Deze planken zijn nu in Bankirai gemaakt, zowat de slechtste keuze die mogelijk is hier, vermoedelijk heeft de prijs de doorslag gegeven toen deze panelen vernieuwd werden. Afwijkend aan dit "originele" ontwerp gaan we nu opteren voor panelen bekleed met zink.
We zijn er ons van bewust dat deze keuze niet origineel is maar de realiteit is nu niet altijd zoals we willen.
Restaureren vraagt tijd, dat proces is niet te versnellen zonder links en rechts wat steken te laten vallen Willen of niet, geduld betrachten is een mooie zaak, ik ga de zaak dus niet forceren
Niet elke spits had een snel neerklapbaar stuurhuis, het hing af van het vaargebied. De spits was toentertijd zowat het grootste stalen binnenschip dat gebouwd werd, wilde een schipper dus een groot en degelijk schip dan was de keuze rap gemaakt Maar, niet elke aangekochte spits vaarde effectief ook op Frankrijk. Op "ons" schip is de stuurhut weliswaar demontabel maar niet neerklapbaar. Het hele ding past als een meccano in elkaar, alles plat leggen is toch al snel 2u werk
Nu zijn weliswaar alle wanden en beide deuren terug in orde maar het dak is dat hoegenaamd nog niet. Het dak bestaat uit 6 losse panelen opgebouwd uit planken met klampen onder, de voegen tussen de planken onderling zijn met presseninglint waterdicht gemaakt. Deze planken zijn nu in Bankirai gemaakt, zowat de slechtste keuze die mogelijk is hier, vermoedelijk heeft de prijs de doorslag gegeven toen deze panelen vernieuwd werden. Afwijkend aan dit "originele" ontwerp gaan we nu opteren voor panelen bekleed met zink.
We zijn er ons van bewust dat deze keuze niet origineel is maar de realiteit is nu niet altijd zoals we willen.
Restaureren vraagt tijd, dat proces is niet te versnellen zonder links en rechts wat steken te laten vallen Willen of niet, geduld betrachten is een mooie zaak, ik ga de zaak dus niet forceren