Yep. In eerste instantie gefreesd op de Woodrat, maar uiteindelijk een 45 graden adapter gemaakt voor de futselplank - dat levert een nauwkeuriger en consistenter resultaat op, en maakt het eenvoudiger om de zijkantjes precies op lengte te schaven.Dat ziet er een heel aardig doosje uit.
Hoe heb je de zijden verbonden? Ik zie een verstek?
Deksel is een Haida afbeelding van een forel. De onderkant heeft een plaatje van het stroomgebied van de Geul, met de belangrijkste zijbeken - Gulp, Eyserbeek en Selzerbeek. De grote inscriptie is "Stroomgebied Geul Zuidlimburg", maar is niet echt goed leesbaar.Heel mooi! Ik kan op de foto alleen net niet zien welke inscripties je in de deksel hebt aangebracht. Maar ziet er top uit! Waarmee heb je ze afgwerkt? Welke finish?
Nee. De wanden zijn te dun voor een normale scharnier en ik ben niet gecharmeerd van alternatieve oplossingen. Je staat hier ook niet zo vaak vol in het water... Eventueel kan er een touwtje aan het deksel, zodat het niet uit je handen kan vallen ;-)Ga je e.e.a. nog voorzien van een scharnier? Bedoel als je in het water staat en je moet de deksel apart vasthouden lijkt me niet ideaal.
Kan, maar dan wel weggewerkt zo dat je ze niet ziet - moet ik eens denken waar en hoe precies. Ik heb idd wel magneetjes in een maat die zou kunnen werken...Paar magneetjes erin, zodat het deksel aan de onderkant blijft zitten?
Wellicht zou een stukje band oid ook een optie zijn?De wanden zijn te dun voor een normale scharnier en ik ben niet gecharmeerd van alternatieve oplossingen. Je staat hier ook niet zo vaak vol in het water... Eventueel kan er een touwtje aan het deksel, zodat het niet uit je handen kan vallen ;-)
Met zelfgebouwde hengel en zelfgebonden vlieg?Niet van tijdens het vangen. Wel van de vangst - van mijn grootste vlagzalm tot nu toe - in Noorwegen. Ik zal m opzoeken...
Bekijk bijlage 112064
AbsolutelyMet zelfgebouwde hengel en zelfgebonden vlieg?
Jajaja... Maar wel mijn grootste ;-)Ik ben niet zo’n visser, maar dit is toch maar een kleintje![]()
visser ben ik bij wijlen welIk ben niet zo’n visser, maar dit is toch maar een kleintje![]()
Hij was iets groter - net over de 50 cm. Ik heb grote handen ;-)op basis van een palmbreedte van 10 cm schat ik deze tussen 40 en 45 cm
Dat klopt overigens niet. Ik weet niet hoe het voor Vlaanderen is (sensu stricto) maar in Wallonie komt lig vlagzalm voor, en (vrijwel) alle vlagzalm is natuurlijk, ze wordt (op enkele experimenten na) niet gekweekt en uitgezet. Dat geldt ook voor NL (geen kweek en uitzet), en ik weet uit ervaring dat het stroomgebied van de geul (lig geul zelf en selzerbeek) vlagzalm bevat.is in nl en vl in het wild uitgestorven is
proficiat !Hij was iets groter - net over de 50 cm.
wikipedia spreekt enkel over nl + vlmaar in Wallonie komt lig vlagzalm voor