Q&D vliegendoosjes

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Leuk doosje. Waarom je keuze voor deze maatverdeling? en niet individuweel per vlieg ingestoken. Of maak je er zoveel per maat dat ze helemaal vol komen? C&F hebben hele mooie inlay's tegen een niet zo mooie prijs.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik vind die inlays niet heel handig, en hier kan ik inderdaad heel veel vliegen in kwijt... De buitenmaten zijn redelijk universeel - 14 bij 7 bij 3.5. Past net in een binnenzak... Ik vis meestal met een heuptasje en 1 vliegendoos... De indeling zou nog wel kleiner kunnen (met meer vakjes), maar meer dan 8 vakjes heb ik denk ik niet nodig ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Dat ziet er een heel aardig doosje uit.
Hoe heb je de zijden verbonden? Ik zie een verstek?

groeten

Ornament
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Heel mooi! Ik kan op de foto alleen net niet zien welke inscripties je in de deksel hebt aangebracht. Maar ziet er top uit! Waarmee heb je ze afgwerkt? Welke finish?

Ga je e.e.a. nog voorzien van een scharnier? Bedoel als je in het water staat en je moet de deksel apart vasthouden lijkt me niet ideaal.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Heel mooi! Ik kan op de foto alleen net niet zien welke inscripties je in de deksel hebt aangebracht. Maar ziet er top uit! Waarmee heb je ze afgwerkt? Welke finish?
Deksel is een Haida afbeelding van een forel. De onderkant heeft een plaatje van het stroomgebied van de Geul, met de belangrijkste zijbeken - Gulp, Eyserbeek en Selzerbeek. De grote inscriptie is "Stroomgebied Geul Zuidlimburg", maar is niet echt goed leesbaar.

Afwerking is gewoon 'gekookte' lijnolie.
Ga je e.e.a. nog voorzien van een scharnier? Bedoel als je in het water staat en je moet de deksel apart vasthouden lijkt me niet ideaal.
Nee. De wanden zijn te dun voor een normale scharnier en ik ben niet gecharmeerd van alternatieve oplossingen. Je staat hier ook niet zo vaak vol in het water... Eventueel kan er een touwtje aan het deksel, zodat het niet uit je handen kan vallen ;-)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: luk knops en Joost79

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
De wanden zijn te dun voor een normale scharnier en ik ben niet gecharmeerd van alternatieve oplossingen. Je staat hier ook niet zo vaak vol in het water... Eventueel kan er een touwtje aan het deksel, zodat het niet uit je handen kan vallen ;-)
Wellicht zou een stukje band oid ook een optie zijn?

Sowieso een mooi gelukt project! Super om de rivier er zelf op te hebben staan!
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
op basis van een palmbreedte van 10 cm schat ik deze tussen 40 en 45 cm
Hij was iets groter - net over de 50 cm. Ik heb grote handen ;-)
is in nl en vl in het wild uitgestorven is
Dat klopt overigens niet. Ik weet niet hoe het voor Vlaanderen is (sensu stricto) maar in Wallonie komt lig vlagzalm voor, en (vrijwel) alle vlagzalm is natuurlijk, ze wordt (op enkele experimenten na) niet gekweekt en uitgezet. Dat geldt ook voor NL (geen kweek en uitzet), en ik weet uit ervaring dat het stroomgebied van de geul (lig geul zelf en selzerbeek) vlagzalm bevat.

Maar dat is het hiet ook wel zo'n beetje denk ik. - en het is niet dat je er gericht op kunt vissen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joost79

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.