Volgende update
Eindelijk klaar met alle pen gat verbindingen en natuurlijk loopt het bij de allerlaatste verkeerd
, Hout is gespleten, denk dit op te lossen door vanaf de binnenkant een schroef in te draaien en dan het schroefgat op te vullen met een stukje hout.
'Even' alles in mekaar gezet om te zien of alles wel past, enkele pen gat verbindingen stonden maximaal 2mm open, dit is volgens mij door het niet perfect recht te zijn van de boven en onderregel. Eenmaal er wat klemkracht op staat dan komen ze mooi dicht, behalve eentje die 0,5mm openstaat, maar hier kan ik mee leven! Heb beide diagonalen gemeten en die schelen 4mm, wat voor mij op een poort van 5000mm een resultaat is waar ik zeker mee kan leven!!
Dan even een test pen gat verbinding gemaakt om de 'offset' van de pennen te bepalen, 3mm blijkt ideaal te zijn, er is niet extreem veel kracht nodig om de pen erin te slaan, en de verbinding trekt zich mooi samen
Heb de pen op volle breedte gelaten zodoende kon ik 4 verschillende afstanden proberen.
Zonder pen:
Met pen, is een zeer bevredigend zicht als je de verbinding 'perfect' ziet sluiten terwijl je de pen erin klopt
Hopelijk kan ik deze week de tussenplanken op maat zagen en frezen, dan kan volgend weekend alles gemonteerd worden!