Eindelijk had ik even tijd om op mijn gemakkie deze draad door te lezen. Ik heb genoten!
En het resultaat wordt geweldig! Chapeau!
Bedankt Lemen voor het doornemen van mijn topic en de mooie woorden.
Ik ben dubbel tevreden dat je ervan hebt genoten.
Eindelijk had ik even tijd om op mijn gemakkie deze draad door te lezen. Ik heb genoten!
En het resultaat wordt geweldig! Chapeau!
Mooi gemaakt!! Genoten van alle info,reacties en de stevige vleug humor.
Prachtig werk Didier!!!!
Heel mooi topic, geweldig petje af Didier !!!!!!!
Bedankt Eric, zijn neus is al in werking met een motortje en ik moet zeggen dat ik er heel fier op ben.
Het eindresultaat zal naar het einde van volgende week met een filmpje te zien zijn wat de neus betreft.
Ik had jou berichtje over het stuk hout dat ik je gegeven had gemist Didier.
Jij zou proberen te achterhalen wat voor hout het precies was en nu zag ik net dat je er de naam Rio Palisander bij hebt staan, is dit zeker?
Verder was dit weer een heel mooi educatief onderwerp en jazeker, Pinokkio heeft wel erg luxe schoenen aan.
Ga je nog iets met kleuren doen of laat je hem zo?
Een motortje? Je maakt me nieuwschierig

Rien,
Ik heb iemand aangesproken die enorm veel af weet van houtsoorten en hij bevestigde mij dat het rio palissander zou zijn. De rozengeur die aanwezig is zou een typisch kenmerk ervan moeten zijn en ik moet zeggen dat die geur eigenlijk aanwezig was tijdens het draaien. Het zou iets zeldzaam moeten zijn zei de persoon tegen me. Dus , pinokkio heeft zoals u het aangeeft zeldzame schoenen aan. De merknaam van de schoenen zijn vanaf nu Rienus.
Ik zal pinokkio zeker niet kleuren. Ik laat hem in zijn natuurlijk hout. De twijfels lagen in het begin groot, maar hoe meer pinokkio werd opgebouwd, hoe meer ik ervan overtuigt was dat dit zo moet blijven.
Per slot van rekening, we zijn houtdraaiers en geen schilders.
Ik ben een houtbewerker in hart en nieren waarvan het hout een natuurlijk product is die we verwerken. De charmes moeten blijven zoals ze zijn.
Groetjes Rien van Didier.
Van die rio palissander ben ik intussen niet zo zeker van. Als ik je verdere foto's bekijk lijkt het me eerder violet palissander oftewel Dalbergia cearensis. Ook een zeer mooie houtsoort!

Bekijk bijlage 38637
Bekijk bijlage 38637