De hobby krijgt weinig tijd met werk en kinderen maar ik heb weer een beetje kunnen werken dit weekend.
De volgende stap was het maken van de verbindingen tussen regels en stijlen. Ik moest hier op zoek naar een oplossing in lijn met de toestellen die ik heb.
Optie 1: Met de vierkantengatenboor (ooit overgekocht van iemand hier op het forum)
Optie 2 : Met een bovenfrees en een mal de gaten frezen
Optie 3: Met de domino 500 de gaten voorboren en dan met een handboor de gaten verder uitboren.
Kiezen tussen de pest en de cholera?
uiteindelijk voor Optie 1 gegaan, omdat ik zo op zijn minst de gaten in de stijlen kon maken zoals het moest. Alleen de gaten in de regels zorgde voor een uitdaging. Daarvoor moest ik een haakske constructie maken op de juiste hoogte:
Op zich werkte dit vrij goed. Nu moer ik de gaten nog schoonmaken en klaarmaken voor de pennen.
De middelste stijl en regel verbind ik aan de rest adhv de grootste domino die ik heb (10 x 50 mm).
Zo kom ik toch weer tot de conclusie wat voor houtbewerker ik ben en dat is eerder van het luie type
. Om vijf minuten maak je met de domino 4 verbindingen die perfect zijn... Laat dat afgestel met al de rest maar links liggen voor mij!