Paneel deur voor binnen.

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.739
837
Enschede
ingoogni.nl
Als je iets met de "kussentjes" wilt, speel er dan voordien mee. Je kunt er hele fraaie variaties mee maken.

Vierkante kussentjes op een raster van ca. 3x3cm geeft kleintjes die een beetje de indruk van zware spijkerkoppen geven.

Je kunt in een wieber-vormig raster frezen, of juist vierkant. Je kunt met de rotatie hoek van de kussentjes spelen.

Je kunt een raster binnen een raster maken. Een fijn raster voor het omkaderen van een groter raster.

Je kunt per "naad" de frees meer of minder diep insteken.

Door elkaar lopende, steeds groter wordende cirkels geeft een impressie van water.

Chinees tralie werk, alles wat een latje is frees je weg. Wordt wel wat druk, maar kan makkelijk gereduceerd worden.

Op de kussentjes kun je natuurlijk ook (parelmoer) knoopjes zetten ;)

(tot zo ver uit mijn inspiratieboekje, leef je uit)

x_l.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.569
440
Dordrecht
Hmm, zo'n waffel patroon is misschien ook wel mooi ja.

Maar het maakt toch helemaal niet uit hoe ik het doet, dat ik het anders doet dan iemand anders.
Ik probeer wat dingen uit, gaat ook vaak wel eens mis en soms goed, vaak tussentijdse veranderingen.
Geeft toch allemaal niet, ik hoef me toch niet telkens te verantwoorden?
Wafelpatroon is oprecht een leuk idee, ga ik ook denk ik doen (nog niet 100% zeker)
Lekker op mijn manier eigenwijs mijn ding doen, heerlijk, hoe vet is dat als dat kan.

En ja, ik luister ook wel naar andere mensen, ja ik ben jullie dankbaar voor jullie hulp, ja, soms doe ik het dan toch anders en soms niet.

Wat betreft "vervolgens weer in elkaar te lijmen", nee het was de bedoeling die panelen niet te lijmen.
En het frezen van die mes en groef is gewoon omdat ik het wil proberen, kijken hoe het gaat.
Ik kan ook hier laten van 18mm dik 115mm hoog meranti kopen met mes en groef, maar dan kan ik ook gelijk de hele deur kopen. Maar dat wil ik nou net niet.
Zoals aangegeven ben je uiteraard vrij om te doen wat je wilt. Ik reageerde alleen op het ingewikkeld maken van de constructie vs de tijdsdruk en het niet optimaal inzetten van de intrinsieke eigenschappen van het toe te passen materiaal, wat op mij onlogisch overkomt.
Of je daar wat mee doet is aan jou, zolang het maar een bewuste beslissing is en niet 1 uit onwetendheid.

Het idee van de alternatieve frees voor bolle randen/kussens lijkt me trouwens ook een prima idee, leuke verbijzondering.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.