Nog een werkplaats topic (advies nodig)

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
353
196
's-Hertogenbosch
Ik kan je deze coating aanbevelen:

DHZ PU-Quickcoat

Goede adviezen van het bedrijf gehad en een sterke, zelf aan te brengen coating die niet glimt. Voordeel is ook dat je geen primer hoeft aan te brengen.

In het topic over mijn werkplaats kan je foto's vinden.
Ik heb jouw topic gister doorgelezen, wat een chique werkplaats!
Heb jij bij deze coating antislip gebruikt?
Ben wel fan van de zijdeglans/matte afwerking.

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.441
1.214
Ulvenhout
Nee geen antislip. Ik heb het ook nooit gemist eigenlijk. Het voelt absoluut niet glad aan maar is wel prima te vegen met een zachte bezem.

• Leuk
Waarderingen: Bartvdl

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
353
196
's-Hertogenbosch
Nou de vloer is gecoat, met het product wat Musicus voorstelde.
Gemakkelijk aan te brengen en qua kosten was het ook te overzien, in vergelijking met een epoxy coating.
Ik ben tevreden:D
thumbnail_IMG-20250812-WA0004.jpg

De vloer afgestreept, dan is het toch tijd om aan het plafond te gaan werken.
Nu zit ik daarbij toch nog met vragen.

De balken liggen niet mooi in lijn, en één van de balken is 170mm de rest 150.

20250816_195326.jpg

Ik dacht eerst gewoon tegen de 170mm balk aan te werken vanaf beide zijdes, echter zit er in de rest van de balken ook wel redelijk wat verschil.
Zou ik er verstandig aan doen om eerst in de richting van de balken latten te schroeven.
12mm latjes (8mm ruimte om te stellen) en alles uit te lijnen met de 170mm balk? vervolgens 170mm isolatie ertussen, folie en dan haaks op de latten een nieuw rachel werk.
of na de folie direct de underlayment/osb platen schroeven?

• Leuk
Waarderingen: John1969 en Musicus

John1969

Post veel
10 jul 2023
931
552
‘s-Hertogenbosch
Latten tegen de zijkant van de balken, aan de onderkant waterpas.
Isolatie aanbrengen.
Folie
Uitstrooklatten
Eventueel elektrische installatie
Afwerking van plafond

Succes John

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.647
566
Steenbergen, Noord Brabant
Misschien nog iets om te overwegen. Zoals Bar3nd het aangeeft, geluidsisolatie is iets anders dan thermische isolatie. een dubbele spouwmuur is al heel erg goed om geluid binnen te houden. Je dak is inderdaad een zwak punt, maar als je de zoldervloer gaat isoleren met iets van steen-, glas-, of gewone wol komt daar ALS je de minder geluid tegen je dak. Uitstraling naar buiten naar boven daar hebben je buren minder last van. Je ramen en deuren hebben extra aandacht nodig. Als daar bijv. Al dubbel glas in zit en vaste ramen zijn, zou ik daar niets aan doen. De loopdeur is een groter vlak, je kunt overwegen om een extra deur aan de binnenzijde te plaatsen (werkt ook heel goed bij vergaderruimtes die geluidslekdicht moeten zijn). En is technisch een eenvoudige ingreep. Je gragaredeuren zien er ‘degelijk’ uit. Als je die dicht houd komt er ook niet zoveel geluid naar buiten.
Maar voordat je grote ingrepen overweegt op akoestisch gebied, zou ik - als je de mogelijkheid hebt - eerst eens een testje doen met een flink lawaaierig stuk gereedschap dat je als geluidsbron in je garage zet, dan alles dicht doen en buiten eens horen wat er qua geluid nog overblijft en waar dat dan naar buiten komt(!). Wellicht moet je dan wat kleine aanpassingen doen maar kunnen grote ingrepen achterwege blijven. Ik neem toch ook aan de je de garage hobbymatig gaat gebruiken, d.w.z. Niet voltijds en niet s’nachts;)?
Mijn ervaring komt uit de voedingsmiddelen industrie waar we ruimtes in productie geluidsarmer moesten maken voor personeel en geluidsuitstoot naar buiten moesten verminderen in verband met milieuvergunningen.

• Leuk
Waarderingen: janwillem

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.