Hoi Seren, bevalt die cxs? Ik heb nu een 12 jaar oude Metabo, een die doet het nog prima behalve dat de (aftermarket) accu's het niet lang uithouden en hij lomp groot en zwaar is. Ik vind 280 Euro voor een schroefboormachine wel erg veel maar hij lijkt me ook wel erg makkelijk met dat om-de-hoek stuk.
Ik ben Seren niet, maar ik heb goede ervaringen met de oude CXS (1,5Ah) accutol. Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Het is een mooi compact machientje waar nog behoorlijk wat kracht inzit en hij weegt minder dan een kilo, de 1,5Ah in ieder geval. Daarvoor had ik een
Makita DW330 wat zeker geen beroerde machine was, maar voor mij was het zo dat toen ik eenmaal aan het Centrotec gebeuren (het snelwisselen) gewent was, ik niet wat anders meer wilde. Ook het hoekaanzet stuk is heel vaak een uitkomst geweest!
Nu heb ik een T18 van Festool, een sterkere maar ook zwaardere machine en ik denk soms nog met weemoed terug aan de CXS!
Als je je over het aankoopbedrag heen kan zetten, dan denk ik dat je er geen spijt van gaat krijgen!