Laatst bewerkt:
Dat klopt dan wel want het is stevig. Echter wijkt de Gude geleiderail ook als plaatje erg af van de Batavia. Maar goed ik wil er nog mee zagen en ga dan eens een kort verhaaltje eraan wagen alhier.Meestal is dat geen rubber, maar een steviger plastic — het inzagen is om een exacte afschrijving te krijgen voor het zaagblad dat je gebruikt.
Plaatjes zeggen tegenwoordig niet alles. Vaak zijn die cgi (computer generated image) — dan ziet het er al snel gelikter uit dan een foto. Ikea gebruikt cgi voor het overgrote deel van hun 'foto's'.
Op het werk (werk in de ict) zien ze me liever niet met een zaagmachine aankomen krijgen ze rare ideeën dus wat uit en inbouwen betreft dat gebeurd niet zo vaak. En in mijn postzegelschuur is iets aan ruimte ook wel fijn.Je doet er beter aan je Makita invalzaag te behouden. Met rails erbij breng je de zaag naar het werk en dat is in sommige gevallen de betere optie.
Ik begon met een CMS (uit Nederland meeverhuisd een paar maanden voordat het systeem ook in Amerika geïntroduceerd werd) en een TS55. Maar om steeds de TS55 uit te bouwen voor een zaagklus waarbij ik een rail kon/moest gebruiken werd me te omslachtig. Ik kocht daarom een Makita invalzaag omdat die fluitend op de Festool rails paste. Ik vind het nog steeds een goede investering.
Nu nog even denken wat ik met mijn Makita SPJ6000 ga doen gezien twee invalzagen beetje veel van het goede is.
Op het werk (werk in de ict) zien ze me liever niet met een zaagmachine aankomen krijgen ze rare ideeën dus wat uit en inbouwen betreft dat gebeurd niet zo vaak. En in mijn postzegelschuur is iets aan ruimte ook wel fijn.
Ik ga juist een invalzaag de deur uit doen. En heb dan een TS55 invalzaag die ik gewoon los kan gebruiken, heb al 4 geleiderails liggen. 1x 1400 en 2x 70.Je kunt altijd nog ruilen met mijn Makita 5903RK Cirkelzaag... Scheelt mij een adapter kopen voor de rail, en jij hebt er een beest van een cirkelzaag bij...
Ja verkopen doet altijd pijn. Had deze vandaag net opgehaald en zie een completere set op MP staan voor 100 eur meer maar ja..achteraf En ga er zeker plezier aan beleven, stuk beter dan de goedkopere van de bouwmarkten.Nja, ik snap je punt. Maar ik heb ook niet zo heel veel ruimte en ik ben toch blij dat ik beide heb. Dat in- en uitbouwen moet namelijk altijd gedaan worden als het net niet uitkomt.. Ik heb wel een MFT tafel wat het gebruik van een losse zaag wel logischer maakt, maar ook toen ik nog een Basis tafel had was ik blij dat ik een losse ATF55 erbij had.
De ruimte die een invalzaag in een systainer inneemt is natuurlijk bijna verwaarloosbaar, maar als je de opbrengst aan ander gereedschap wil uitgeven kan je dat natuurlijk ook doen. Hou er wel rekening mee dat wat je voor de Makita staat niet in verhouding is met wat ie gekost heeft.
Keuzes keuzes!
En natuurlijk: Mooi speelgoed heb je gekocht!
Ja verkopen doet altijd pijn. Had deze vandaag net opgehaald en zie een completere set op MP staan voor 100 eur meer maar ja..achteraf En ga er zeker plezier aan beleven, stuk beter dan de goedkopere van de bouwmarkten.
Ik ga juist een invalzaag de deur uit doen. En heb dan een TS55 invalzaag die ik gewoon los kan gebruiken, heb al 4 geleiderails liggen. 1x 1400 en 2x 70.