Nieuwe tools topic

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Afgelopen weekend dan eindelijk een N4400 via MP weten uit te halen. Na genoeg nieuw, uit 2019 met maar paar uurtjes op de teller. Na 3uur heen en 3u terug rijden was deze in het zuiden des lands gearriveerd. Met schoon pa en de buurman de zaag van de kar getild en naar binnen gereden.
Deze week de missende accessoires besteld. Rijinrichting, tafel opbouw set, 800mm tafel met poot en een extra zaaglint.
Niet 100% nieuw, maar hey komt wel heel aardig in de buurt.
20220114_125848.jpg
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Dat is pas echt mooi "speelgoed". Mocht je de kleurstelling niet mooi vinden, ik neem 'm ongezien van je over. ;)
Ik wens je heel veel plezier.
Daar heb je wel een punt, ik ben totaal geen fan van rood! Ook al is dit in een best goede styling en kleuren combi gedaan. Maar door de prima werking kan ik het rood wel verdragen :LOL:
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Die gele upgrade is wel een hele mooie en handige. En in een betere kleur ook nog! Zelf gemaakt of een aftermarket product?
Geen idee, zat er al op toen ik deze kocht. Het is een oudere A3 41 en misschien die anders dan jouw A3 31.
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Afgelopen weekend dan eindelijk een N4400 via MP weten uit te halen. Na genoeg nieuw, uit 2019 met maar paar uurtjes op de teller. Na 3uur heen en 3u terug rijden was deze in het zuiden des lands gearriveerd. Met schoon pa en de buurman de zaag van de kar getild en naar binnen gereden.
Deze week de missende accessoires besteld. Rijinrichting, tafel opbouw set, 800mm tafel met poot en een extra zaaglint.
Niet 100% nieuw, maar hey komt wel heel aardig in de buurt.
Bekijk bijlage 113172
Mooie zaag!! Hoe bevalt de afzuiger, is het een origineel filter, is het makkelijk te reinigen?

jaap
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Geen idee, zat er al op toen ik deze kocht. Het is een oudere A3 41 en misschien die anders dan jouw A3 31.
De mijne heeft een stale plaat die recht naar achter gaat als de geleider opgeschoven word. Totaal niet handig met dicht langs een muur plaatsen en maximale schaafbteedte willen benutten.
Mooie zaag!! Hoe bevalt de afzuiger, is het een origineel filter, is het makkelijk te reinigen?

jaap
Die bevalt super. Geen rood, dus dat was direct top. Ben er zeer tevreden over. Zeker icm een inschakel automaat. Originele felder filter indd. Reinigen.. even 2 rondjes aan de hendels zwaaien en klaar. Juist de zakken wisselen vind ik niet zo charmant ontworpen. Dat lijkt bij de modellen vanaf de AF16 beter te zijn geconstrueerd. Maar zo vaak hoeven die nu ook weer niet gewisseld te worden bij mij.. beetje luiheid icm gemiste kans van ontwerp.
Lawaai is wel een dingetje, maar daar loopt hier al een ander draadje over(niet specifiek deze,maar algemeen)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
De mijne heeft een stale plaat die recht naar achter gaat als de geleider opgeschoven word. Totaal niet handig met dicht langs een muur plaatsen en maximale schaafbreedte willen benutten.
En bijkomend: ondanks dat de plaat iets dunner is naar het einde toe, kan je de tafels toch niet volledig openklappen zonder dat het een beetje plooit tegen de achterkant vd machine. Wanneer je de langsgeleider op minder dan pakweg 50-60% van het tafeloppervlak vastgemaakt hebt, raakt hij niet meer. Misschien dat ze het op de 2021-2022 machines verbeterd hebben, maar daar heb ik geen weet van.
Die bevalt super. Geen rood, dus dat was direct top. Ben er zeer tevreden over. Zeker icm een inschakel automaat. Originele felder filter indd. Reinigen.. even 2 rondjes aan de hendels zwaaien en klaar. Juist de zakken wisselen vind ik niet zo charmant ontworpen. Dat lijkt bij de modellen vanaf de AF16 beter te zijn geconstrueerd. Maar zo vaak hoeven die nu ook weer niet gewisseld te worden bij mij.. beetje luiheid icm gemiste kans van ontwerp.
Lawaai is wel een dingetje, maar daar loopt hier al een ander draadje over(niet specifiek deze,maar algemeen)
Da's inderdaad de grootste (eigenlijk enige) reden waarom ik zelf ook twijfel om de AF14 in te ruilen voor een AF16. De zakkenwissel bij die laatste is een stuk handiger en sneller.
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Da's inderdaad de grootste (eigenlijk enige) reden waarom ik zelf ook twijfel om de AF14 in te ruilen voor een AF16. De zakkenwissel bij die laatste is een stuk handiger en sneller.
Voor mij zou dat niet de enige reden zijn. Het volume van 3000m3/h ipv 2350m3/h zou beter zijn icm metalen afzuigbuizen. Ivm het verplaatsen van de afzuiging naar de garage zolder zou het wel wenselijk zijn om metalen buizen te gebruiken volgend Felder zelf. Ook zou daarvoor de aansluiting beter moeten zijn, maar dat heb ik nog niet kunnr achterhalen wat dan werkelijk anders is.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
De mijne heeft een stale plaat die recht naar achter gaat als de geleider opgeschoven word. Totaal niet handig met dicht langs een muur plaatsen en maximale schaafbteedte willen benutten.
Dat is inderdaad een bescherming over de messen Aan de achterzijde van de langsgeleider. De langsgeleider zit aan een stalen buis en deze steekt aan de achterzijde uit, waardoor ook deze A3 41 niet strak tegen de muur kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.