Tenzij iemand sneller is zal ik komend weekend, als ik in mijn werkplek ben, eens meten hoe hoog ie komt.Zou iemand willen opmeten hoe hoog deze stofzuiger in het echt is?
Op de website staat: Hoogte 750 mm
Is dit incl. de handgreep omhoog stand of al ingeklapt?
Wil hem ergens onder gaan plaatsen, maar dat komt erg nauw qua hoogte.
Tzt bestel je een 200 ltr CamVac met 3 motoren a 3 KW en dat levert ca 600/700 m3/uur aan 100 mm; waarom geen simpeler machine bijv hbm 200 Profi die 2000 m3/uur levert? Of een ander merk. Gewoon nieuwsgierigheid naar jouw overweging. Groet, HansMet mijn Hammer A3-31 in aantocht en de Camvac 200 liter op de verlanglijst als de pot met geld is aangevuld wil ik toch wat aan mijn huidige afzuiging doen. Ik heb een Metabo SPA 1101 stofafzuiger met fijnstofilter die ik voor de Hammer A3-31 wil gaan gebruiken. Verder een Makita werkplaats stofzuiger die ik afwissel tussen Makita afkortzaag, dewalt tafelzaag en Metabo schuurmachine. Jullie raden al dat ik dat een beetje beu ben op de stofzuiger telkens te verplaatsen naar andere machines.
Nu kwam ik via fb tegen dat er in Ierland bij de Lidl een Canvas achtig soort afzuiging in de aanbieding is.
Op de Lidl site eens gaan neuzen en ook hier is die te bestellen voor €99,99. 54 liter grote opvangbak en 1400watt motor.
Voor die €100 kan ik geen buil vallen en kan ik hem mooi eens kijken of de Hammer er mee om kan gaan of niet. Zo niet dan mag de parkside stofafzuiging dienst gaan doen op de afkortzaag van Makita. Dat is zowiezo de bedoeling als de 200 liter Camvac besteld gaat worden alsnog weer wat gespaard heb.
Gelijk maar wat simpele wandborden met haken e.d. mee besteld. Is altijd makkelijk om wat zooi op te hangen. En voor die €7,99 voor drie borden van 50x30 cm. Dus 50x90 cm bord. Gelijk maar drie stuks besteld, totaal dus 50x270 cm borden met haken voor net geen €24.
En nog wat foto’s van de afzuiging natuurlijk. Zodra die binnen is en in gebruik zal ik hier mijn ervaringen ermee posten. Bekijk bijlage 145893Bekijk bijlage 145894Bekijk bijlage 145895Bekijk bijlage 145896
Ik snap het .. voor mijn spaanafzuiger (AF16) heb ik indertijd een idee van hier (@Bert Vanderveen ?) overgenomen en een houten rolcontainer gemaakt die onder de afzuiger wordt geklemd; echter het frame moet dat wel toelaten. Afgelopen 2 maand heb ik enkele stofafzuigers in mijn houtdraaiwerkplaats en de CamVac viel heel erg tegen met 100 mm aansluiting; met 75 mm (LocLine) of 63 mm zou het veel beter kunnen gaan. De spaanafzuiger heeft als bijkomend voordeel dat de spanen worden verkleind in het schoepenrad.,Hallo Hans,
Mijn overweging om bv. geen HBM 200 provi of iets dergelijks aan te schaffen(ik heb juist mijn Metabo SPA1100 verkocht) is puur dat ik dat gekloot met zakken wisselen zo spuugbeu was dat ik nu de camvac met cycloon op een 200 liter vat heb staan. Dat wisselen/legen van de 200 ltr drum gaat 3x minder en heb ik nu zo getweekt dat ik het vat leeg binnen een paar minuten en ik weer door kan.
Met de Metabo bleef ik maar kloten met die klem etc. en met zijn 60 liter en veel schaven/vadiktebanken was dat best veel. Soms wel 2-3 keer per uur.......
En dan was de zak weer lek en blies al het fijne stof weer zo de werkplaats in........kortom ik was er klaar mee.
Nu de Camvac 54 liter met twee motoren en een 200 ltr drum en ben er erg tevreden over. Weinig verstopping of iets dergelijks. Ik heb er nu een flexibele slang op zitten van 60 mm puur omdat die op de cycloon past en mijn 100m flexibel niet. Ik ben van plan om binnenkort een cycloon aan te schaffen met een 100mm aansluitng en dan met een 100mm flexibel te gaan werken.
Dan kan ik met de huidige 60mm slag wisseleen voor afzuiging op mijn draaibank. Ik heb al een tweede asluiting voor op de camvac binne van baptist. kan ik zeer snel wisselen van slang......
Voor mijn dewalt zaagtafel staat mijn Makita VC3011L te lurken.
En voor de Makita LS1219L een Parkside spaanafzuiging welke ik er nu twee van heb.
De tweede Parkside ga ik gebruiken om de spannen van mijn CNC freesmachine weg te zuigen en tevens om de vloer van het hokje waar die staat te stofzuigen......
Kortom ik heb nu 4 soorten afzuigingen staan voor mijn machines.
Je raad al ik heb een hekel aan verslepen van afzuigingen en stofzuigers hahahahahaha
En ruimte en budget voor een professioneel afzuigsysteem heb ik niet(over)