Nieuwe messen Jet JPT-260

trigger

Actieve deelnemer
15 jun 2020
429
134
Lieve mensen, onlangs hoorde ik een 'kloenk' en schoot er stukje hout weg tijdens het verdikken op mijn Jet VVD.
Nadere inspectie leerde dat één van de messen nu een piepklein hapje mist, en dat is ook te zien in het schaafpatroon.

Wat ik lastig duidelijk krijg is of je voor deze bank best vervangende messen koopt of dat ze herslijpbaar zijn.
En in het eerste geval, moet ik dan gewoon generieke 260x25x3 messen halen (3 stuks) of zijn er betere alternatieven?

Uiteraard kan ik sowieso een set halen en de oude (laten) slijpen en dan wisselen wanneer nodig.
Als ik puur op de maatgeving afga hoeven ze niet duur te zijn:

en dan heb ik ook "HSS" messen zoals ze worden verkocht met de machine, lijkt me?

Laatst bewerkt:

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
57
10
Ik denk dat het gewoon herslijpbare messen zijn.
Een extra setje kopen is wel handig. Kun je die gebruiken als de andere worden geslepen.
Ik ben de messen ongeveer 1 week kwijt voordat ze terug zijn.
De/een andere optie is HM (hardmetalen) messsen. Die blijven langer scherp, maar zijn een stuk duurder en een spijker overleven ze ook niet

Ik denk trouwens niet dat maar één mes beschadigd is, maar alle drie.
Je kunt (als noodoplossing) ook 2 messen losmaken, eentje een a 2 mm naar links verschuiven en de andere een a 2 mm naar rechts. Meestal zie je de lijn op het hout dan niet meer.

• Leuk
Waarderingen: Count Chocula en trigger

trigger

Actieve deelnemer
15 jun 2020
429
134
Ok, ik heb 3 stuks besteld bij RS-Tools dan, en dan laat ik de oude slijpen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.