Zooooo, wat een dag
Als ik ooit nog eens een vrouw tegen kom die beweert dat mannen niet kunnen multi-tasken duw ik haar dit verslag onder haar neus !
Voordat ik van wal steek wil ik even Chevy 66 publiekelijk een veer in zijn derrière stekens
De bedsbanen lagen slechts 0.3mm uit het lood en dat met slechts een hoeklijntje en controle op op het ook op ze recht te krijgen
---------------------------------
Vanochtend om 0500 ging de wekker, argghhh ik sliep net 2 uurtjes, het was zo een typische nacht dat je de slaap niet kan vatten (gebeurd gelukkig niet al te vaak)
Nu ja, het was oor mijn eigen plezier dus toch maar opgestaan
ff bammetjes maken, de boel op aanhanger nog even vastsnoeren en gauw de weg op
enkele minuten over 8 was ik lokatie.
De spullen uitladen en meteen van start
Het eerste dat we in onze handen hadden was de putdeksel
Eerst één zijde er af gehaald zodat de zaag op een vlak deel kon beginnen
inspannen
Klaar voor de start....
En zagen maar
Met een magneetje word de buis van de aanhanger getild
Eenmaal op de tafel geland begint het belangrijkste van de dag, meten, meten en nog eens meten
hier is is ongeveer alles van afhankelijk
Meetklokje
Als alles goed ligt worden de bouten nog even nagetrokken
Check check dubbelcheck
Eerst maar eens de banen vlakken, grappig want ondanks dat dit best heel belangrijk is koste dit echt de minste tijd
En dan een keer met een andere frees er overheen om een superglad oppervlakte te krijgen
Onderste klaar, boven moet nog gedaan worden, een foto zegt meer dan 1000 woorden...nietwaar ?
Terwijl de 2e baan nagefreesd word, word een 2e freesbank ingesteld om de motorplaat te gaan maken
Wat lijkt dat plaatje klein op die enorme freesbank, leuk detail is dat dit waarschijnlijk het laatste werk is op die freesbank, komende week word er een nieuwe geplaatst
Motorplaat/houder in wording
Even de koelvloeistof beter richten
Als beide bedsbanen vlak en glad zijn word de ruimte tussen de bedsbanen op maat gebracht (44mm)
Even een bezem over de freesmachine en dan weer verder