Hierbij het beloofde verslag
Toen ik gisteren aankwam bij de metaaldraaier (Remco a.k.a Spinningwheels) had hij een deel van de poelies ook al klaar, op één van de poelies had hij voor de eerste trap zelfs al het profiel gemaakt voor de PJ Riem, ik had de riem bij me, dus even passen
En of dat mooi past !
Het eerste profiel was nog een test, want er moest nog een laagje af om aan de gewenste diameter te komen
Dus de beitel er weer op en weg met dat profiel
Nieuw profiel werd in de poelie gesneden en ik stond zelf ook nog even achter de draaibank, gaaf !
Hier en daar lijkt het wat door elkaar heen te lopen en dat was ook zo
Inmiddels haalde we de vaste kop uit de auto en omdat die nogal zwaar was deden we het passen daar maar
Lager er in, as er in, andere lager er op....
Het M33 draad was nog niet volledig op diepte gesneden, Remco wilde dit kunnen passen
En of dat past !!!
De as was reeds vanaf 1 kant geboord maar aangezien deze vrij lang is moest er van 2 kanten geboord worden dus dat was de volgende stap
De as werd trapsgewijs nog even opgeboord met wat grotere boren overeenkomstig met de Mk2 opname die daarna aan de beurt was
De ruimer (of hoe heet zo een ding) voor de Mk2 opname paste niet in de boorkop dus werd dat even creatief opgespannen
Daarna nog van de andere kant het M33 draad op maat maken
Word later vervolgd met meerdere foto's...