Nieuw projectje en een behoorlijke uitdaging

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Pffft, ja daar zeg je wat. Hoe kleiner hoe moeilijker het wordt voor detail.

Onderstaande foto geeft wel een voorbeeld maar jouw boom is veel kleiner.

Bekijk bijlage 90032
Misschien is anders een boom in winter tooi ( kaal ) een optie. dan zit je wel weer met dunne takjes .......

Sterkte met de keuze Meron, misschien eerst iets proberen op een proefstukje hout ??

Groet Edwin

Ha Edwin,
Had daar ook al aan gedacht, maar met de bladeren vermoed ik juist een realistischere boom te kunnen maken. Een proefstuk zou wel verstandig zijn, maar ook wel een beetje saai. Nu is het nog een uitdaging. Als ik weet hoe het moet, dan is het vooral iets dat tijd kost.... haha...
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Het enge van jouw plaatjes vind ik altijd dat ik dan zou denken "wat mooi! Het is af!".... Maar bij jou is dat de groffe schets en komt er nog 2x een update overheen. Respect, en ook heel erg leuk om te zien & volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik verbaas mij steeds over de grootte als ik het vergelijk met je hand. Zoveel details op deze schaal. Echt knap werk!
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Gewoonweg schitterend hoor.
Aan zoiets hoef ik me niet te wagen, daar zijn mijn vingers te dik voor :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
264
154
Nijmegen
Ik moest even nadenken wat de precieze locatie was, maar nu zie ik het. Heel treffend. Genoeg details om je op uit te leven.

(Moet het trouwens een raadplaatje blijven tot het af is? ;-) )
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik moest even nadenken wat de precieze locatie was, maar nu zie ik het. Heel treffend. Genoeg details om je op uit te leven.

(Moet het trouwens een raadplaatje blijven tot het af is? ;-) )
Thanks. Het hoeft geen raadplaatje te blijven. Er zullen maar weinig mensen op dit Forum Nijmegen goed genoeg kennen om de locatie te herkennen. Bij mijn volgende foto plaats ik wel gelijk ook de foto van de locatie.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Zoveel geduld (en kunde :cool: ) zou ik ook moeten hebben.
Hoe langer ik ernaar kijk, hoe mooier ik het vind.
Ik heb op dit gebied totaal geen inzicht!
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Door de woodworkingwedstrijd kom ik helaas bijna niet aan dit projectje toe. Erg jammer, want eigenlijk vind ik dit priegelwerk leuker dan mijn kistje voor de wedstrijd. Aan de andere kant is het ook wel eens leuk iets te maken waar ik niet vier jaar mee bezig ben.

Sinds de laatste update ben ik wel wat verder gekomen, dus hierbij een foto. Voorlopig zal het wel even duren voor er een nieuwe update komt.
20201230_132923.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap
prachtig Meron,

De boom vorm is goed gekozen. Het werken aan zoiets als dit is niet in een week te doen.
Dat het meerdere jaren duurt geeft enkel en alleen maar meer waarde aan het kunstwerk.
Als ik alleen al denk aan de brug in de achtergrond en hoe je dat moet uitsnijden....... diepe diepe buiging en waardering dat je dat kunt. Het blijft op foto's moeilijk te bevatten hoe groots dit kleine werk is.

Edwin
 

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
264
154
Nijmegen
Het wordt steeds mooier. Moest even terugkijken wanneer je dit draadje gestart bent. Het kan nog binnen 4 jaar afkomen ;-) Ik liet het laatst aan iemand zien en die noemde het een gebedsei. Was dat ook de inspiratie? De term monnikenwerk is hier wel van toepassing.
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Het wordt steeds mooier. Moest even terugkijken wanneer je dit draadje gestart bent. Het kan nog binnen 4 jaar afkomen ;-) Ik liet het laatst aan iemand zien en die noemde het een gebedsei. Was dat ook de inspiratie? De term monnikenwerk is hier wel van toepassing.
Monnikenwerk? Zelfkastijding zou het voor mij zelf zijn.
Ik vind het ten eerste mooi worden en knap gedaan.
Dat van binnen 4 jaar niet af ken ik. Ben ook in 2013 ergens mee begonnen en een van de vijf is af.
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.