Ik heb de laatste weken niet stilgezeten, al is het wel al even geleden dat ik dit topic bijgewerkt heb. Tijd om jullie even up to speed te brengen.
Na het waterdicht maken van de buitenzijde (met Tyvek folie) en het uitleggen van het EPDM, had ik zoals jullie in een vorige update zagen ook al een stroomkabel getrokken tot aan het tuinhuis.
Met 1 380V 5-aderige kabel ben je weinig, dus heb ik wat tijd gestoken in het optrekken van de tussenmuur om de zekeringkast te monteren.
Toen het vervolgens eindelijk weer mooi weer werd, heb ik van de kans gebruik gemaakt om het EPDM eindelijk op z'n plek te lijmen. Klinkt gemakkelijker dan het is, want worstelen met zo'n 40kg fietsband terwijl je op een dak staat valt best nog wel tegen, maar al bij al een aanvaardbaar resultaat.
Toevallig spotte ik toen dat HBM een goede actie had op 1 van hun grotere compressoren. Ik had al een tijdje enkele bestellingen openstaan voor gezandstraalde pijpen, maar mijn contactpersoon met zandstraalcabine liet het afweten. Dus de knoop doorgehakt en een nieuwe 5.5PK compressor met 270L tank aangeschaft, samen met wat toebehoren, een stofafzuiging en een zandstraalcabine. Altijd weer leuk als de kerstman langs komt (ofja, de pakjesdienst...)
Eenmaal dat beestje op z'n plek stond, was het tijd om verder te gaan met de buitenafwerking, hier was de eerste wand eindelijk helemaal klaar (op verven na, dat is voor het najaar)
Ook vond ik eindelijk de tijd om de PUR-trick op de 2de deur uit te proberen. Ondertussen zitten beide deuren erin en werken netjes, al draait het slot wel wat stroever dan ik zou willen.
Toen ik het dak verlijmd had wilde ik ook meteen de daktrim plaatsen, echter bleek de foute maat geleverd te zijn. Erg nette service van budgetdak.nl , 3 dagen later had ik het correcte materiaal gratis thuis geleverd, de oude daktrim heb ik gewoon mogen houden.
De rest van de voorbije weken heb ik vooral gespendeerd aan het afwerken van de buitenwanden. Ondertussen mis ik enkel nog de laatste plankjes voor de voorzijde, en dan is de buitenkant eindelijk klaar...
Ook heb de IBC regenton op z'n plek gezet en aangesloten. Vooralsnog lijkt dat prima te werken, al heeft het nog niet echt bijzonder veel geregend sindsdien :-D
De komende tijd moet ik de tussenmuur binnen nog verder afwerken, wat rekken monteren en extra stopcontacten en verlichting plaatsen. Eens mijn ecocheques (dankuwel belgische overheid) er zijn, ga ik ook beide ruimtes nog voorzien van een goedkope quickstep vloer. Dat bevalt na een jaar of 5 in mijn huidige werkplaats prima, en een goedkopere oplossing heb ik vooralsnog niet gevonden. De quickstep die erin ligt is er namelijk eentje van slechts €13/m², maar wel een echte Quickstep met 20 jaar garantie...