Tijd voor nog eens een update:
Sinds gisteren ben ik aan de slag in m'n nieuw werkplaats.
Ondertussen is er dus nog veel gebeurd.
De persluchtleidingen, elektriciteit en stofafzuiging geplaatst.
Op het knoppenkastje heb ik een knop voorzien waarmee ik de stroom naar al m'n machines kan afsluiten en
blokkeren dmv een sleutelcontact. Zo kunnen m'n kleine kinderen achter m'n rug de machines nooit starten.
De stofafzuiging wordt voorlopig nog gestart met het kastje dat je ziet naast de zekeringkast. Maar m'n leverancier werkt nog aan een oplossing om deze te starten 10 seconden na het inschakelen van een machine. Deze loopt dan ook 10 seconden langer dan de machine.
Omdat mijn afzuiggroep niet in m'n atelier zelf staat heb ik een opening in de muur gemaakt naar de afzuiggroep (deze staat in een andere ruimte achter m'n atelier). Zo raak ik in de winter al de warmte niet kwijt van m'n atelier. Deze groep trekt nl 4500m3 lucht naar buiten. Zonder dit gat in de muur zou er koude lucht langs kieren aangezogen worden.
Tegen deze muur maak ik binnenkort nog een kastenwand om alles op te bergen. De voorlopige opbergrekjes zitten al goed voel, en dan zitten er nog veel van m'n spullen in de kelder.
Opslagplaat van m'n platen op de zolder.
Alle machines hebben ondertussen hun plaats gekregen.
De kantenlijmer, Bimatic
Paneelzaag, Felder
Schaafmachine SCM
Freesmachine Vertongen
Vervolg in het volgende bericht.