Hallo,
Ik ben Silvano en nieuw hier op het forum.
Reeds enkele weken lees ik mee en bekijk ik jullie mooie werkstukken.
Zelf ben ik professioneel actief in de houtsector, nl keukens en kasten maken en plaatsen.
Nu is mijn werkplaats nog bij mijn ouders, maar deze werd me te klein. Dus ben ik begonnen met
de bouw van een atelier bij mij thuis. De bedoeling is om hier ook een schaafmachine en een freesmachine te
plaatsen om zo ook meer met massief hout te kunnen gaan werken. Nu heb ik enkel een paneelzaag, kantenlijmmachine , kantenschuurder
en een kleine drevelmachine voor Blum beslag.
De werkplaats zal volledig opgetrokken worden in skeletbouw. Binnenin afgewerkt met osb platen, buitenkant worden thermowood planchetten.
Hieronder enkele foto's van de werken tot vandaag.
Eerst het bestaande gebouw afgebroken:
Wapeningsnetten, klaar voor de beton:
Beton gestort:
Eerste wandje gezet:
De rest van de wanden:
De HEA profielen:
De profielen geplaatst:
De roostering geplaatst:
Volgende fase is het aanbrengen van de osb platen op de roostering. Dat is een werkje voor de komende week.
Ik houd jullie op de hoogte.
S.
Ik ben Silvano en nieuw hier op het forum.
Reeds enkele weken lees ik mee en bekijk ik jullie mooie werkstukken.
Zelf ben ik professioneel actief in de houtsector, nl keukens en kasten maken en plaatsen.
Nu is mijn werkplaats nog bij mijn ouders, maar deze werd me te klein. Dus ben ik begonnen met
de bouw van een atelier bij mij thuis. De bedoeling is om hier ook een schaafmachine en een freesmachine te
plaatsen om zo ook meer met massief hout te kunnen gaan werken. Nu heb ik enkel een paneelzaag, kantenlijmmachine , kantenschuurder
en een kleine drevelmachine voor Blum beslag.
De werkplaats zal volledig opgetrokken worden in skeletbouw. Binnenin afgewerkt met osb platen, buitenkant worden thermowood planchetten.
Hieronder enkele foto's van de werken tot vandaag.
Eerst het bestaande gebouw afgebroken:
Wapeningsnetten, klaar voor de beton:
Beton gestort:
Eerste wandje gezet:
De rest van de wanden:
De HEA profielen:
De profielen geplaatst:
De roostering geplaatst:
Volgende fase is het aanbrengen van de osb platen op de roostering. Dat is een werkje voor de komende week.
Ik houd jullie op de hoogte.
S.