Nou, had de laatste dagen toch wel wat tegenslag.
De onderste liggers zijn lichtelijk scheluw, een poot kwam omhoog toen ik de boel aan het passen was. Uiteindelijk schuin wat balken als gewicht erop gelegd, de hoek komt nu niet echt meer omhoog maar het is afwachten wat er gebeurt zodra ik de wiggen heb gemaakt en de onderste liggers vastzet. Er zit nu nog wat ruimte tussen namelijk.
De bladliggers zijn pas echt erg, daar heb je geen winding sticks voor nodig om dat te kunnen zien. Geen idee hoe ik dat ga oplossen, nieuw hout kopen en lamineren?
Toen maar alvast een stuk van het blad gelijmd. Ging ook niet helemaal volgens plan, betekent wat meer schaafwerk maar is op te lossen. Ik had alles keurig gesorteerd opdat de schaafrichting gelijk zou zijn, helemaal vergeten om de jaarringen om en om te leggen.
Goedkoop is duurkoop zeggen we dan maar. Enerzijds ben ik blij dat ik voor (goedkoop) vuren heb gekozen voor mijn eerste werkbank, goed om ervaring op te doen en een foutje meer of minder is geen ramp. Anderzijds had ik misschien toch beter goed hout kunnen kopen, scheelt een hoop gezeik. Om het maar even positief te bekijken, ik heb wel weer een hoop geleerd en dat is ook wat waard