Ik heb nog nooit een schraper gebruikt en ben bang dat ik daarmee het blad beschadig.Ik zou het eerder schrapen? Perfect excuus om (bijvoorbeeld) een nr. 80 te kopen!
Op een aantal planken had ik de hardwax aangebracht als test. Maar het is deze plank die echt een andere kleur geeft. En alleen deze plank heeft dat.Je hebt dus niet even gekeken hoe het eruit ziet met een plens spiritus of alcohol erover?
Je leert het beste van je eigen fouten. Ik was deze tip vergeten. Maar nat afnemen na schuren laat ook al wat zien.Je hebt dus niet even gekeken hoe het eruit ziet met een plens spiritus of alcohol erover?
Ik gebruik het ook nog maar sinds een jaar of 2 en het was een hele verademing. Zeker op hout waar het bijna noodzakelijk is zoals kwartiers eiken bijvoorbeeld. De braam zetten is en blijft een leercurve, but practice makes perfect. Een nr 80 is wat meer basic dan een 212 bijvoorbeeld, maar als je hem goed afstelt op een proefstukje is het een genot om mee te werken! Bij een reguliere handschaaf is het risico op beschadigen vele malen groter, tenzij je het schraapstaal echt schuin zou monteren kan je in principe niets misdoen.Ik heb nog nooit een schraper gebruikt en ben bang dat ik daarmee het blad beschadig.
Akkoord!Ik zou der geen problemen mee hebben, hout blijft nu eenmaal een natuurproduct, door zulke "foutjes" leeft het mijn idee juist
Geheel strak en foutloos hebben ze herhalende fineer motieven voor
en een ander voordeel is dat schrapen een verspanende houtbewerking is waardoor de houttekening veel beter behouden blijftIk zou het eerder schrapen? Perfect excuus om (bijvoorbeeld) een nr. 80 te kopen!
Dat is super aardig! Mogelijk kom ik daar op terug bij een volgend project (ook al woon ik niet in de buurt). Bij dit project is het schilderwerk zo goed als af.Geen idee of je bij mij in de buurt zit, maar als dat zo is mag je mijn Graco wel gebruiken hoor. Zit nog wel in de doos, want ik heb 'm gekocht voor kasten die ik nu nog aan het bouwen ben. Geef maar een seintje als je 'm wilt lenen.
De wandhouders zijn okay. Ze zijn stevig, op de bevestiging aan de muur na. Dat is maar een klein stukje plastic. Ze hangen al jaren, maar blijf bang dat ze afbreken.Begint er leuk uit te zien. Hoe bevallen die wera wandhouders voor je schroeverdraaiers?
Dat schilderen met watergedragen verf zou toch in 2 tot 3 dagen moeten kunnen. Nu ik schilderde regelmatig maar bij mij zitten er toch altijd wel een of twee tussen die een derde keer moeten. Ik kan het niet hebben als er een heilige dag in mijn verfwerk zit of als de door lage temperatuur wat meer sinasappelhuid inzit.
De deurtjes moeten nog afgesteld worden. Dat doe ik als de lades en poten gemonteerd zijn.Je rechter deurtje zit scheef