Het plafond is nog steeds niet op voorraad en daarom ben ik begonnen aan de afzuiging. Dat was in een paar uurtjes gefixed.
Allereerst de uitstekende rand van de afsluiters geslepen:
Vervolgens om de 2 - 3 cm ingeslepen om het passend te maken:
Daarnaast ging het snel.
Ik begin bij het einde en ga richting de afzuiging. Met een flexibele buis ga ik langs de opslag van de oplegtafel. Daar wordt de afzuiging gesplitst van 125 mm naar 125 mm en 80 mm naar de zaagtafel. Voor nu heb ik de slangen wat lang gehouden, zodat ik eventueel nog iets kan veranderen.
Dan loopt het schuin omhoog naar de 2 afsluiters en nog een Y-stuk. Daar zit ook een extra 400V WCD die ik laatst heb geplaatst.
Dan het Y-stuk met de 2 afsluiters. Die heb ik bij elkaar geplaatst om ze gemakkelijk in en uit te schuiven. Het kwam niet helemaal lekker uit en is mogelijk een zwakke plek. Ik verwacht dat het wel houdt. De stroomkabel heb ik er voor nu nog even om heen gedraaid, want ik moet de inschakel automaat nog verplaatsen.
De afsluiter van Felder lekt wat bij de afsluiter (bij mijn vinger). Niet heel veel, maar wel wat.
Bij het Y-stuk zit een verloop naar 100mm. Die slang zit niet vast aan een machine, maar kan wisselend gebruikt worden voor mijn lintzaag of vandiktebank.
En dan gaat het naar mijn afzuiging.