heb je ons de precieze bestelgegevens ?
zoals dat er uit zit is er een kans dat die ook op de breedtegeleider van een loopwagen kan
lijkt zelfs niet scm-gebonden te zijn
Het is inderdaad geen meter die specifiek is voor SCM. Er zat bij de set een sticker van Mconti, een fabrikant van meetapparatuur (mconti.com). Dat lijkt de fabrikant van de meter te zijn, ook al kan het mijn model niet vinden op de website. De montage van de leeskop (die over de magneetstrip gaat) komt behoorlijk nauw, waardoor deze niet op alle machines gaat passen. De leeskop moet 1,5 mm van de magneetstrip zitten en zit niet vast aan de magneetstrip, zoals bij een Wixey.
De leeskop is het messingblokje aan de zwarte kabel.
Ik verwacht dat het zelf lastig/onmogelijk is om deze op veel machines te installeren, ook vanwege de korte kabel naar de leeskop. Bij mijn SCM zijn op de juiste plaatsen in de langsgeleider al de gaten voorgeboord en was een passende bracket voorzien. Dat zal voor andere non-SCM machines vast het geval niet zijn.
Een bestelnummer geven heeft weinig zin. Het artikelnummer is aangepast voor de machine waarvoor je deze besteld, zodat de juiste beugels en boutjes krijgt.
@ZotVanHout , jij hebt een SCM CU410 en dan zou ik naar SCM mailen of er een model is dat voor jouw machine geschikt is. Holzkraft verkoopt ze ook en dan is het typenummer dat geschikt is voor mij machine: Digitalanzeige MA 504-0013 en dan heb je er nog bij nodig de magneetstrip (Magnetband and bracket 0346469201H). De magneetstrip was bij mij 1250 mm lang en kan daarmee te kort zijn voor andere machines. Of Holzkraft goedkoper is dan SCM weet ik niet, want mijn Holzkraft-leveranciers waren te laat met reageren op mijn vraag.
Aangezien de specifieke eisen aan de montage zou ik eerder een Wixey (of de nog veel goedkopere variant van HBM) voorstellen. Die zijn gemaakt op flexibel om te gaan met de montage en zijn ook een stuk goedkoper.
@ZotVanHout, sorry, lees nu pas dat je ze wil gebruiken voor de roltafel. Ik neem aan dat je de positie van de flipstops er mee wilt meten. Dat kan waarschijnlijk wel, mits er voldoende ruimte is onder de schaalaanduiding om de magneetstrip te plaatsen. Het monteren van de meter en de leeskop zal ook een uitdaging zijn en daar zul je wat brackets voor moeten maken.