Leuk om weer eens allerlei perikelen hier op het forum te lezen. Met 10 man tegelijk posten hoe de voortgang van een project is, dat wordt wat.
Om uberhaupt eens te kijken hoe dit soort verbindingen in elkaar zitten dacht ik: ik waag me ook eens aan een poging Sketchup, te beginnen met een zijpaneeltje. In het tekenprogramma valt het al niet mee om e.e.a. er goed in te krijgen, laat staan in de praktijk
. Ik weet niet of ik ook een poging ga wagen dit te gaan maken, maar dat tekenen vind ik ook wel leuk om te doen.
Hier het resultaat mocht iemand het leuk vinden om te zien. In het SUmodel is wat beter te zien hoe de verbindingen er nu in zitten. Bij sommige twijfel of ik het goed begrepen had. En op sommige punten zat SU te mekkeren en heb ik bv maar een klein randje laten staan in het model die je wsl in de praktijk wel weg zal halen.
Bij die middelste dwarsligger lijkt mij weinig vlees overblijven wanneer je van boven en onder 8mm sparing voor het paneel weghaalt, moet daar de groef niet iets minder diep?
En is het verder inderdaad zoals ongeveer de bedoeling was? Ik blijf dit draadje de komende tijd nog wel even volgen...