Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

robkooy

Nieuw lid
29 mrt 2009
22
0
Nog wat aanvullende informatie: de zool / al het messing bestaat uit één stuk, ik kan echt nergens een naam of nummer vinden.
Het is zo te zien een gegoten body . Ik vind hem veel sierlijker dan zo'n norris. Die vind ik vrij lomp. Ook de dekbeitel is mooier vorm gegeven. De kikker lijkt volledig van hout te zijn.
Er bestaan heel veel verschillende Norris schaven, om nou te zeggen dat die allemaal lomp zijn :)

robkooy

Nieuw lid
29 mrt 2009
22
0
Nog wat aanvullende informatie: de zool / al het messing bestaat uit één stuk, ik kan echt nergens een naam of nummer vinden.
Op de Engelse ebay.co.uk zijn heel wat infill schaven te vinden. Bij veel schaven is niet te achterhalen wie de maker is geweest. Er waren een eeuw geleden heel veel gereedschapsmakers in Engeland en er werd ook heel veel zelf gemaakt of deels zelf gemaakt. Mocht je een passende beitel zoeken, dan kun je op de engelse ebay zoeken naar een 'parallel plane iron' van de juiste maat. Dit zijn schaafbeitels die over de hele lengte even dik zijn. Op de engelse ebay kun je ook zoeken naar The Plane Iron Shop, dan weet je waar je naar op zoek zou kunnen gaan. Ik denk dat op de greep nog een sierlijk, tja, hoe heet dat, stukje hout hoort zodat de greep wordt zoals op de foto.1790355076570.png

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.