Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

48rmc

Post veel
2 dec 2021
1.135
481
Middelburg
Van het weekend nog een schaaf gescoord tijdens een buurt rommelmarkt een Millers Falls No 709. Is dit een beetje een mooi schaaf, die goed schaaft? Heb even op het internet gezocht het gaat om een kwaliteitsschaaf die in de jaren 50 t/m 60 werd vervaardigd in de VS, lijkt me geen alledaags model die je vaak tegenkomt?
Gisteren bezig geweest, om de zool,en zijkanten te vlakken, en te ontdoen van roest. Het schaafijzer, had ik de vrijdag na werktijd scherp geslepen, om te kijken, of het wat was, om te gaan gebruiken. De grote draaiknop om de diepte in te stellen alsook het handvat bleek beter te zijn dan mijn Stanley’s. Wat een fijne schaaf eerlijk gezegd vind ik de draaiknop beter functioneren dan die van LN. Kortom ik vond het de moeite waard, om een dikke ochtend te spenderen, om de boel te fatsoeneren zodat hij weer als “nieuw” uitziet. Het handvat zat onder de meuk die zag er weer representatief uit na mijn behandeling maar de lever cap is door de jaren heen toch wel redelijk geoxideerd, ga kijken hoe ik die weer mooi krijg? Ik weet het, het is absolute tijdverspilling, de werking op zich, is gewoon top, maar ja ik vind het gewoon leuk om oud gereedschap weer toonbaar te maken. Hierbij wat foto’s

Bijlagen

• IMG_4745.jpeg
    IMG_4745.jpeg
    91,3 KB · Weergaven: 36
  • IMG_4744.jpeg
    IMG_4744.jpeg
    87,8 KB · Weergaven: 36
  • IMG_4743.jpeg
    IMG_4743.jpeg
    91,7 KB · Weergaven: 35
  • IMG_4740.jpeg
    IMG_4740.jpeg
    102,4 KB · Weergaven: 32
  • IMG_4739.jpeg
    IMG_4739.jpeg
    75,1 KB · Weergaven: 43
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck en Kor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.