Paar zagen van een "Nalatenschap" veiling van proveiling gepakt voor 5 euro per stuk. De fotos waren niet super, en het was nogal ver weg, maar voor 5 euris neem ik die gok wel.
Mwah. De onderste heeft een "Superior Quality" medaillon, met een voor mij onbekend logo.
Een Davidster met kruis erin. Ik zou
bijna zeggen "Dat lijkt op een ijzeren kruis", maar dat zou toch wel iets te belachelijk zijn. Het blad is onacceptabel krom helaas.
Dit is leuk. Googlen naar "Juste Judicato" bracht mij naar dit topic op woodworking.nl (ja, hier):
http://www.woodworking.nl/showthread.php?14258-Het-werd-eens-tijd. Iemand verteld daar hoe hij J & R Dodge gereedschap verzameld. En hijs nog actief. Ik stuur hem een berichtje of hij dees van me wil hebben.
En dan de laatste. Een E.C. Atkins No. 53.
Met een handvat in volledig acceptabele staat.
Medaillon is vervangen door iets WALGELIJKS. Daar moet iets aan gedaan worden.
Etch is aardig leesbaar, in ieder geval "No 53" en het Atkins logo. Helaas niet op een foto van mijn tragische tablet camera. Zal voorzichtig moeten schuren, of misschien kijken naar wat hem het minst aan zal tasten. Ben niet bepaald meester-restaureur, dus moet me even laten informeren. Kleine kromming in het blad, maar bij lange na niet onherstelbaar.
Niet slecht voor een paar 5jes?