P
@Ernest, je zou hem toch dicht kunnen lassen, of is dat te simpel gedacht?
Groet Pel.
Holaa, wat voor ermen zijn dat?In principe kun je hem wel lassen. Lijkt mij veel werk, eerst de spijt openmaken om een schoon oppervlak waarop je kan lassen te maken daarna de binnenkant van de house goed glad slijpen. Een verder probleem met het lassen is de wangen zijn ook uit hun stand en moeten weer in de juist vorm gebracht wat moet warm gebeuren en dan moet je hem weer harden enzovoorts enzovoorts...
Oops, deels ligt het zeker aan mij deels aan "spell correctie" en niet goed controleren van mijn text. Spijt moet splijt zijn of de beschadiging. Wangen en huis, als dat correct Nederlands zijn of rechtstreeks van uit het Engels vertaald uitdrukkingen kan ik niet zeggen Nederlands is relatief slecht in beschrijvende woorden. Als dit bron te vertrouwen is heb ik mijn twijfels. Heb jij misschien beter aanduidingen WB?Holaa, wat voor ermen zijn dat?
Spijt, wangen, hous...
waar vind ik meer uitleg over de terminologie van het bijl?
Gisteren heb ik mijn volgende restauratieproject binnen gekregen. Ben er wel blij mee aangezien ik het voor een mooie prijs heb kunnen kopen:
Bekijk bijlage 50965
Het gaat hier om een N0. 8 schaaf. Waarschijnlijk een Stanley, maar ben er nog niet helemaal uit.
Bekijk bijlage 50967
Bekijk bijlage 50966
Bekijk bijlage 50968
Bekijk bijlage 50969
De beitel is zeker een Stanley. Pat datum 1892.
Er zijn wel wat nadelen hieraan, zoals het ontbreken van 90 procent van de zwarte emaille verf.
De grootste tegenvaller is de gebroken kikker :-(
Bekijk bijlage 50970
Bekijk bijlage 50971
In meerdere stukken gebroken helaas.
Nu is mijn vraag: Heeft iemand wellicht zo'n kikker liggen? Op Ebay is er een te verkrijgen, maar kost dik 55 euro inc verzending. Ducotools had er helaas niet een.
Groet, Rene