Laat ik mezelf een beetje nuanceren: Ik heb géén slechte ervaring gehad met de koop van deze schaaf van de genoemde verkoper!
Tuurlijk, de manier van communiceren is niet mijn stijl (zachtjes uitgedrukt), maar is ook echt niet het "ergste" dat ik meegemaakt heb op MP. De afhandeling ging verder vlot: ik had binnen twee dagen de postnl bezorger op de stoep en de schaaf was keurig netjes verpakt in plastic en kranten in een stevige kartonnen doosje. Verder, ik heb méér dan 30,-- euro betaald (ik weet niet waar dat idee vandaan komt). Ik heb er nl. 75,-- voor betaald.
Is dat teveel? Nou, ja en nee:
"Nee", want ik heb het er dus voor over gehad. Waarom? Enerzijds, omdat ik niet beter wist op dat moment en anderzijds, omdat ik voor dat geld misschien wel een nieuwe Stanley had kunnen kopen, maar die zou me duidelijk véél minder "gevoel" geven dan dit exemplaar mij geeft. En voor dat gevoel - noem het historisch sentiment of chauvinisme of wat dan ook - ben ik enigszins vatbaar
Een echt goede nieuwe schaaf kost minimaal het dubbele, als ik even gauw in de snoepwinkel in Arnhem rondkijk.
En "Ja", want ik kom inmiddels aanbieders van dergelijk schaven tegen die rond de 45,-- aan vraagprijs zitten op MP. Ja, dat scheelt wel inderdaad. Ducotools vraagt er een kleine 60 euro voor. Dat is zeker een redelijk bedrag. En ik had ook geluk kunnen hebben om op een rommelmarkt voor een habbekrats zo'n ding tegen het lijf te lopen. Maar ik kom niet vaak op rommelmarkten en ik heb ook niet dat "geluk" of het "oog" dat je daar een beetje voor nodig hebt.
Zou ik weer iets kopen bij deze aanbieder? Dat sluit ik niet bij voorbaat uit. Maar ik zal zeker nog kritischer rondkijken dan ik dacht al gedaan te hebben. En daar hoort vooraf het forum beter doorspitten ook bij