Natuurlijk ook in het nl te vinden
Houtzaagmolens praktijkhandboek - Wikibooks
nl.wikibooks.org
Hallo @arnoud1965 ,
Ik neem aan dat een agressieve zaag sneller zaagt, maar vast minder netjes, en het beginnen is moeilijker, omdat je op het beginrandje nog te weinig tanden in het hout hebt.
Ja bij mijn vader ook nog (al is ie al 15 jaar dood) Staan nog bij alle oude sleutelmachines vanaf de eerste van 1948. Het meeste deed hij in het familiebedrijf. Wij woonde daar vroeger boven dus hij had een ijzerwinkel als werkplaats.@Wim Kluck ik vermoed dat als ik bij me vader in de schuur zoek ik nog wel een paar van die prijsjes vind
Ja bij mijn vader ook nog (al is ie al 15 jaar dood) Staan nog bij alle oude sleutelmachines vanaf de eerste van 1948. Het meeste deed hij in het familiebedrijf. Wij woonde daar vroeger boven dus hij had een ijzerwinkel als werkplaats.
Maar mijn schoonvader had niets met gereedschap.
Natuurlijk ken ik de "Kluck winkel" niet, maar ik moet nog regelmatig aan de ijzerwarenwinkel bij ons in't dorp denken.Keek me ogen uit als ik toen mee mocht naar jullie winkel.
Ja. Het verandert snel. Maar je bent ondernemer en je past je aan, vormt je bedrijf om etc. Niet te veel mopperen. Van winkelier naar "huisbaas" is natuurlijk een aantrekkelijke stap als je die kunt maken.Nieuw/ander pand was niet beschikbaar en verhuren was buitengewoon aantrekkelijk. Situaties veranderen echter snel tegenwoordig.
Online vind ik niets.Wie kent trouwens het bedrijf ENZI? Heb er nooit van gehoord (heb ook in Enschede gewoond). De 'E' zal wel van Enschede zijn.
Ik kan enkel terugvallen op google en wat creativiteit.Als gereedschappenhandelaar heb ik er nooit iets van gehoord maar ja ik ben dan ook pas vanaf de jaren 80 in het vak.