Wim, de zagen met de split nuts zijn niet afkomstig van de incidentele vondst bij de kringloop winkel maar van inhoud van timmermanskisten die ik koop via Marktplaats. Behalve dat de inhoud van de kisten soms gereedschap bevat die ik zocht is de kist an sich ook belangrijk voor me omdat ik die dan opknap, zodat ik er het gereedschap in op kan slaan. De kelder waarin ik die kisten bewaar is vochtig, het is dus zaak de boel zo veel mogelijk tegen vocht te beschermen. Begrijp me goed, ik probeer het gereedschap dat ik nodig heb te verzamelen en indien nodig op te knappen maar er zit dus veel "bijvangst" bij. Ik ben qua zagen gekomen op het punt dat ik alles heb wat ik denk nodig te hebben. Maar je ontkomt er niet aan dat als je KISTEN koopt, er zaken bij zitten die je al hebt. De zogenaamde "split nuts" kan ik inderdaad van andere zagen recyclen maar je ruïneert daarmee wel een zaag die een ander misschien al lang zocht. Het zelfde euvel met schaven. Ik heb nog een prachtige Anchor no 3, een Stanley Bailey no 4c en een Kunz 4c liggen. Heb ik niets aan. Want ik heb de schaven die ik nodig denk te hebben al. Ik ben op het punt gekomen dat ik weet wat ik nog wel nodig heb maar het wegens plaatsgebrek toch niet kan opslaan als ik geen plaats maak. Klinkt als een luxe probleem, dat weet ik wel, maar ik heb spulletjes waar anderen misschien naar op zoek zijn. Ik kan het best op Marktplaats zetten maar ik heb liever dat het spul goed terecht komt dan dat het bij de handelaars eindigt. Vandaar dus eigenlijk mijn vraag, kan ik het hier veilen zonder gevaar weggezet te worden als handelaar. Wat het opbrengt investeer ik toch weer in spullen die nodig zijn om "self sufficient" te kunnen leven t.z.t. .
Pel, ik zal eens kijken in mijn moeders linnenkast of ik niet een laken kan vinden dat ik kan ophangen en zo als achtergrond kan gebruiken.
Groet, Zaagselsnuiver