Volgende zaag: durf ik eigenlijk niet te zeggen. Ik heb al eerder een zaag met een graanhalm decoratie getoond geloof ik, maar deze heeft ook een "medaillon" die ik niet kan plaatsen.
Het zaagblad is orgineel en hoort zeker bij het handvat, er is niet in geboord. De medaillon kan ik niet terugvinden op internet en toont een hamer en beitel met daaromheen de tekst "registered trademark". Een ets is niet te zien op het zaagblad denk ik, ik durf tenminste niet "verder te gaan" met schoonmaken. Ook een tpi aanduiding kan ik niet vinden maar per 2,5 cm zijn er 6 tanden. De bovenzijde van het zaagblad vertoond over de volle lengte een ongeveer 6 mm brede strook die smaller lijkt te zijn dan de rest van het zaagblad. Tevens vertoont het zaagblad een soort "knik" waarna het smaller wordt.
Als iemand me meer kan vertellen over deze zaag, graag. Ik overweeg ook deze zaag te verkopen maar wil graag ook jullie mening of ik dat eigenlijk niet beter op dit forum kan doen tegen opbod of dat via de gewone marktplaats of Ebay zou moeten doen. Ik wil vooral niet de indruk wekken een handelaar te zijn, verre van dat. Tis gewoon een beetje uit de klauw gelopen, je zoekt gericht naar bepaald gereedschap dat je nog niet hebt en er zit vaak "bijvangst" bij die je niet echt nodig hebt. Daar wil je dan vanaf en dan wordt je vaak gewoon door handelaren gebeld en mensen die je mailtjes sturen met een bod, maar dat niet openbaar via de site willen doen. Ze overbieden de hoogste bieder zonder dat die de kans krijgt om mee te bieden wat ik niet eerlijk vind.Laatst bijvoorbeeld een set Nooitgedacht steekbeitels met slagvaste rode handvatten te koop gezet en echt platgebeld door handelaren die het verdomden om netjes openbaar te bieden.
Uiteindelijk de set verkocht voor 25 euro minder dan een handelaar bood, maar wel aan een vent met een onderhoudsbedrijf die ze gewoon nodig had en bereid was er 100 kilometer voor te rijden.
Maar ik dwaal af. Even eten maken voor moeders, daarna de volgende zaag....
Groet, Zaagselsnuiver