Katan, hartelijk dank, Google, ik was er nog niet aan toe gekomen. Ben vooral huishoudelijk bezig vandaag, wasjes draaien en zo. Tsja, maaien doe ik niet, en qua metaalbewerking ben ik niet verder gekomen dan de ijzerzaag, slijptol en laatst voor het eerst met tap en snij set in de weer geweest. Wist niet dat er in de metaalbewerking ook werd geschraapt, maar ik heb laatst een Stanley 80 op de kop heb getikt en de prijzen voor een vervangend schraapijzer vind ik toch wel schrikbarend. Maar op YT gezien dat je van oude zagen die ook zelf kan maken. Heb dus op Koningsdag een paar oude zagen geritseld waar ik vanavond maar ff wat schraapijzers van ga maken. Kan ik tenminste de slijptol weer eens gebruiken.
Bekijk bijlage 63386
handvat is wél mooi..
Bekijk bijlage 63387
tis een Sandvik 270
Bekijk bijlage 63388
26 inch lang
Bekijk bijlage 63389
maar moet geslepen worden en daar heb ik geen verstand van dus de slijpschijf er maar in.
Ik heb ook geen verstekbak dus deze moet er ook aan geloven:
Bekijk bijlage 63390
Bekijk bijlage 63391
Spear & Jackson maakt overigens ook die Duifjes, en ik heb er een oude spookschaaf van.
Bekijk bijlage 63392
Op dat Duifje dat ik heb zit zo'n mooie zegel, maar deze is niet echt bijzonder.
En als laatste vondst nog deze, ook weer een Sandvik, maar wat moderner.
Bekijk bijlage 63393
Heeft een plastic/hardhouten handgreep. En helemaal geen schroeven of zegels. Dus hoe je die nou uit elkaar haalt??
Bekijk bijlage 63394
Model 2000, schijnt extra gehard te zijn. Is natuurlijk wel gunstig voor de stand tijd van mijn schraap ijzers.
Bekijk bijlage 63395
22 inch lang dus minstens 7 schraapijzers!!
Groet, Zaagselsnuiver