Materiaal voor werkblad

cleopatra

Nieuw lid
4 jan 2021
13
10
Apeldoorn
Precies. En anders heb ik alleen maar tijd om na te denken over wat ik allemaal aan gereedschap zou moeten kopen wat ik niet strikt genomen hoognodig heb.
 
  • Haha
Waarderingen: Superbra

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
381
160
Wetteren, Belgie
Valt best mee.
Je mag me bellen voor een mondelinge uitleg.
Bedankt voor het aanbod, maar uiteindelijk besloten om niet die kant op te gaan.

Na al jullie commentaren en bijkomend opzoekwerk op het wijde web heb ik een besluit genomen. MDF blijkt sterk genoeg mits een goede beschermlaag en een afgeschuind randje frezen aan de gaten. Bovendien is het goedkoop en snel vervangbaar als je het niet vastlijmt. Festool gebruikt het ook voor de MFT's dus zo slecht zal het niet zijn.

Het topblad gaat dus MDF worden, vastgeschroefd op een onderblad en met goede ondersteuning tegen het doorzakken. Over de toplaag twijfel ik nog: lijnolie of een harde vernis.

Nogmaals bedankt voor jullie heel nuttige bijdragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn1990

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.219
916
Ulvenhout
Neem dan een goede kwaliteit MDF en niet de goedkope van de bouwmarkt.
De groene V313 variant is al beduidend harder en kost bij een houthandel niet veel meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Superbra

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
381
160
Wetteren, Belgie
Neem dan een goede kwaliteit MDF en niet de goedkope van de bouwmarkt.
De groene V313 variant is al beduidend harder en kost bij een houthandel niet veel meer.
Ik ben van plan groene MDF te gebruiken. Verder had ik al besloten om niet meer bij de bouwmarkt te kopen. Vorige week heb ik bij een houthandel twee platen multiplex gekocht aan de helft van de prijs van de bouwmarkt. En ik heb nog nooit zo mooie multiplex gezien. Je moet ze dan natuurlijk zelf verzagen, maar mijn nieuwe invalzaag heb ik al terugverdiend na 16 platen multiplex...
 
  • Leuk
Waarderingen: Musicus

pieter hansweert

Nieuw lid
16 mei 2024
13
4
hansweert
Ik ben van plan groene MDF te gebruiken. Verder had ik al besloten om niet meer bij de bouwmarkt te kopen. Vorige week heb ik bij een houthandel twee platen multiplex gekocht aan de helft van de prijs van de bouwmarkt. En ik heb nog nooit zo mooie multiplex gezien. Je moet ze dan natuurlijk zelf verzagen, maar mijn nieuwe invalzaag heb ik al terugverdiend na 16 platen multiplex...
Ik laat dit bericht even aan me vrouw lezen... welke invalzaag heb je;)?
 
  • Haha
Waarderingen: Rizz en Superbra

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
381
160
Wetteren, Belgie
Even een update: toevallig op een advertentie gebotst op 2ehands (het Belgische marktplaats) en twee reststukken 2000*1000*33 mm rubberwood op de kop kunnen tikken voor slechts 100 euro. Dat komt neer op slechts 25 euro/m2. Mijn werkblad zal dus toch massief hout worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.