Master-Slave schakeling

way2go

Actieve deelnemer
5 mei 2018
48
4
Teuven, Belgie
Wie kan mij helpen?

Ik heb een master slave switch en een nokkenschakelaar met hand/0/auto.
Maar hoe kan ik dit nou zo aansluiten dat met auto de master slave werkt en met hand alleen de stofafzuiging?
Ik weet wel een manier maar dan lijkt het mij zoals ik in gedachten heb dat de master slave dan ook stroom krijgt via de slave uitgang of is dat niet erg?

Groeten Frank

Ik heb ongeveer dezelfde vraag als Frank hierboven. Ik zou graag een extra schakelaar plaatsen om de stofzuiger ook met de hand aan te kunnen zetten. In eerste instantie zat ik te denken om een wisselschakelaar aan de slave-kant te zetten tussen de switch en de stofzuiger. Is dit de juiste oplossing? Of is het beter om de schakelaar op de master-kant te zetten met een klein weerstandje of iets dergelijks?
 

haashaashaas

Nieuw lid
22 feb 2014
13
1
Amsterdam
Ik heb ongeveer dezelfde vraag als Frank hierboven. Ik zou graag een extra schakelaar plaatsen om de stofzuiger ook met de hand aan te kunnen zetten. In eerste instantie zat ik te denken om een wisselschakelaar aan de slave-kant te zetten tussen de switch en de stofzuiger. Is dit de juiste oplossing? Of is het beter om de schakelaar op de master-kant te zetten met een klein weerstandje of iets dergelijks?
Ik heb ongeveer dezelfde vraag als Frank hierboven. Ik zou graag een extra schakelaar plaatsen om de stofzuiger ook met de hand aan te kunnen zetten. In eerste instantie zat ik te denken om een wisselschakelaar aan de slave-kant te zetten tussen de switch en de stofzuiger. Is dit de juiste oplossing? Of is het beter om de schakelaar op de master-kant te zetten met een klein weerstandje of iets dergelijks?
Ik zou een wisselschakelaar gebruiken waar je wisselt tussen de ingang en uitgang van de slaveschakelaar. De uitgang van de wisselschakelaar doe je naar je stofzuiger.
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.