Wet wapens en munitie;
Categorie IV
5°. kruisbogen en harpoenen;
Gewoon een verboden wapen, zeker als het een 180 pond versie is.
Als je de tijd zou willen nemen om het hele topic even door te lezen zou ik dit op prijs stellen.
Dan zal je ook begrijpen dat: de veiligheid en wetten al meerdere keren duidelijk zijn gemaakt door andere forumleden, de kruisboog die ik nu bouw nog geneens 30 pond trekkracht haalt, de munitie voor deze kruisboog alleen bestaat uit marschmallows, het ook niet zonder zware aanpassingen andere munite zou kunnen afvuren en dat ik me er van bewust ben dat dit voor omstanders mogelijk wel als een schadelijk wapen kan worden gezien (wat dus inhoudt dat ik er niet mee over straat zal gaan lopen)
--------
ik heb wel degelijk mee gekregen wat je er mee gaat verschieten. Maar het gaat gewoon om het kale feit dat je een kruisboog of een er op lijkend apparaat hebt. Dat telt voor de wet. Als het gebruikt kan worden om er kiezelsteentjes mee te verschieten hang je voor de wet al aan de vliegenvanger. Een katapult wordt op de zelfde wijze beoordeeld.
(Douwe)
Als hij er al op lijkt dan zou een veiligheidspal geen enkel verschil uitmaken, maar ik ben ook niet van plan ermee over straat te gaan marcheren. Realistisch lijkende speelgoedpistolen moeten om deze reden dan ook een oranje punt hebben. De wet is zo geschreven omdat in situaties waarbij je in aanraking komt met de politie zij een beslissing moeten nemen over het gevaar wat jij voor anderen betekent. Dit is natuurlijk met een speelgoedpistool nul komma nul, maar dat weet die politieagent natuurlijk niet.
Ik vervoer bogen altijd in een tas met een ongespannen pees, in het geval van deze kruisboog zou ik de armen losschroeven en de elastieken er afhalen. Ik snap wat je me duidelijk probeert te maken
Laatst bewerkt: