En zo is het maar net. Volgens de wapenwet mag je een kruisboog alleen op eigen terrein gebruiken of op andermans terrein met diens toestemming. Bij gebruik mag er geen schade of gevaar ontstaan voor anderen. Het vervoer mag alleen op een zodanige manier dat de boog niet gebruiksklaar is dus verpakt in een stevige kist of foedraal. En men is op dit gebied erg streng in Nederland. Hier in de USA kan ik probleemloos een zwaar machinegeweer aanschaffen met munitie. Die kan ik in de achterbak vervoeren. Alleen als ik er mee rond wil lopen op straat moet ik een draagvergunning aanvragen. Zonder strafblad (zoals nog in mijn geval) is dat gewoon een formaliteit. Als ik een onklaar wapen heb is dat helemaal niet aan een vergunning onderhevig. Maar als je ziet hoeveel mensen het loodje leggen door vuurwapens dan weet je wel hoe dat komt.
Een veiligheid op de boog, hoe zwak de elastieken ook zijn, lijkt me geen overbodige luxe.
volgens mij ben je de tweede die niet heeft gelezen dat ik er marschmallows mee ga schieten . Op elke andere boog zou ik zeker een veiligheid installeren, maar het is bij deze niet noodzakelijk...