Om jullie te laten meegenieten van m'n probleem heb ik een paar foto's genomen van het plaats delict.

Dit is het smalle strookje beton langs ons huis. Hier komt normaliter geen mens zodat er weing aandacht wordt besteed aan wat er hier gebeurt. Onder de half vergane plaat multiplex ligt de ravage.

Dit is het dus. Ooit een tableau van 6 glazen "stenen" van 8" bij 8" bij 4" (ca. 200 x 200 x 100).

Er was een stalen ondersteuning aangebracht die waarschijnlijk in de betonnen put verankerd was. Daarin waren de glazen stenen aangebracht en afgedicht met iets van een kalkmengsel. Hoe de aansluiting met de muur was heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Het ziet er naar uit dat men ooit al eens met een strook hout het gat tussen glas en muur heeft willen afdichten.
Als ik de glazen stenen kan krijgen ga ik proberen het in z'n originele glorie te herstellen. Het raam als zodanig heeft voor mij geen waarde als lichtbrenger want de plaat hout schermde alles af.
Als frame denk ik aan stevig aluminium hoeklijn. Dat is makkelijk te bewerken, tamelijk weersbestendig en voldoende sterk. Maar eerst moet ik het stuk muur strak krijgen want anders heeft reconstructie geen zin.
Ik hoop dat dit probleem als voldoende ernstig wordt gezien om de lintzaag even achter de horizon te zetten.