Dat maakt de zoektocht eigenlijk makkelijker. Als hij loopt dan is K1 en K2 aangetrokken en als er dan een probleem in de motor zit zou F1 eruit moeten vliegen.
In principe zou er iets voor kunnen zorgen dat onbedoeld K3 tijden het lopen word bekrachtigd en dan krijg je een volle sluiting (maar dat kan iet door de verbreekcontacten) zonder dat F1 eruit gaat. Echter K2 en K3 zullen nooit tegelijkertijd inkomen aangezien ze beiden een verbreekcontact voor het andere relais hebben. Dus K2 in dan zit er een verbreekcontact voor K3 dus die mag dan niet inkomen. en viceversa
Conclusie het zit volgens mij niet in de motor maar ergens anders.
Fred
Dank voor de reactie.
Na het vervangen van de stekker leek het probleem verholpen. Tot de stoppen er gisteren toch weer uit gingen. We hebben nog een aantal dingen uitgesloten.
1de voorritser, de stoppen gaan er namelijk ook uit wanneer de voorritser niet in gebruik is.
2: kabelbreuk in de aanvoer kabel. we hebben de kabel flink bewogen terwijl de hoofdzaag aan staat. De zaag is op geen moment uitgevallen.
3: kabel aansluitingen op de motor zitten goed vast. (ook geen geur van verbrande wikkelingen uit de motor)
voor nu lijkt het probleem zich dus idd in de schakeling te zitten.
Mijn hypotheses op dit moment zijn:
er is een onderdeel versleten/doorgebrand op een van de printplaten waardoor er een signaal naar schakelaar K1 of K2 gestuurd wordt op het verkeerde moment waardoor sluiting ontstaat.
Schakelaar K1 of K2 blijven plakken of raken langzaam defect.
Ik hoor graag wat jullie van deze hypotheses vinden?