Het blok tulpenboom is helemaal doortrokken met acryl. Dat duurt volgens mij wel een halve dag of zo. De schaaf op de foto is nog niet verlijmd, de deuvels zitten strak genoeg om een paar proef halen te doen. Bevestiging en afstellen beitel is ook onderwerp van bestudering. Een Norris achtig systeem heeft de voorkeur en is wel los van Veritas te bestellen. Veritas heeft een heel bouwpakket voor een schaaf, zonder de houten delen. Dat is ook een optie om te maken.
Lijmen zal wel met epoxy gaan gebeuren maar Henk Verhaar noemt terecht de olie in het palissander.
Een omgekeerde infill zou ook kunnen, dus een metalen binnendeel om meer gewicht te krijgen. Met acryl gestabiliseerd hout is overigens ook niet licht, het zit rond de 1,3 a 1,4 dacht ik.
Hij, nou hij, hij heet Bas, heeft een website met wat voorbeelden, www.blisswood.eu.
Nog wat foto's en filmpje van de eerste halen.
jaap
Lijmen zal wel met epoxy gaan gebeuren maar Henk Verhaar noemt terecht de olie in het palissander.
Een omgekeerde infill zou ook kunnen, dus een metalen binnendeel om meer gewicht te krijgen. Met acryl gestabiliseerd hout is overigens ook niet licht, het zit rond de 1,3 a 1,4 dacht ik.
Hij, nou hij, hij heet Bas, heeft een website met wat voorbeelden, www.blisswood.eu.
Nog wat foto's en filmpje van de eerste halen.
jaap