Vandaag een wijze les geleerd: bij twijfel of het te koud is om te lijmen, je verlies nemen en wachten tot het warmer wordt.
De afgelopen weken was het best koud. Ik was naïef en dacht dat de kachel even aan in het schuurtje voldoende zou zijn om te kunnen lijmen. In eerste instantie bleef het goed in elkaar, maar toen ik vanavond de buitenkant wilde schaven voor de afwerking, lieten de hoekverbindingen één voor één uit los. Op zich maar beter zo. Er zat ook te weinig lijm tussen en er was nauwelijks schade.
Alles schoongemaakt, droog getest, en opnieuw verlijmd met voldoende lijm. Poging 2...
Idd vijlen tot net op het oppervlak en dan verder met een schuurblokje.
Eventueel eerst schilderstape plakken zodat je met vijlen niet per ongeluk te ver gaat.
Dat werkte super, bedankt voor de tip. Omdat ik als laatste stap schaaf en niet schuur heb nu eerst de schroeven ingekort op deze manier, schroeven eruit, en het geheel voorzichtig geschaafd.
Het deksel is nu helemaal klaar voor de afwerking. Het plan was om vanavond alles klaar te hebben voor afwerken, maar dat liep anders..