Kirchner houtdraaibank

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Alles gemonteerd en aangesloten.
Toen de stekker in het stopcontact en het licht ging uit.
De aardlek lag eruit.
Morgen de leverancier maar bellen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
961
Riemst
Het zou kunnen dat de frequentie omvormer een verliesstroom veroorzaakt. Is eigen aan frequentieregelaars. In industriële omgeving worden speciale differentiëelschakelaars gebruikt.
Welke waarde heeft jou aardlek (30-100-300 mAmpere)?
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
De waarde is 0,03 A.
de meterkast is 3 jaar geleden volledig vernieuwd.

Nog een foto van de draaibank.

IMGP4986.jpg
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.237
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Frequentieregelaars en aardlekschakelaars - dat is een lastig verhaal. Ik heb frequentieregelaars die mijn hoofd-aardlek (0.5 A) er regelmatig uit laten vliegen. Ik heb ook zwaardere (van een ander merk) die dat nooit doen, of een ander type van dezelfde leverancier die het ook nooit doet.

Dan is er nog het verhaal dat voor frequentieregelaars eigenlijk een ander type aardlekschakelaar noodzakelijk is, omdat de hoge frequenties die er uit komen er voor zorgen dat een reguliere aardlekschakelaar niet altijd af zou gaan als dat nodig is.

https://www.technischeunie.nl/images/content/machineveiligheid-eaton.pdf

Persoonlijk heb ik er voor gekozen de frequentieregelaar die de aardlek meestal doet vliegen, gewoon niet meer uit te zetten.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Bij mijn frequentieregelaar (wivamac draaibank), zat een schroefje dat ik moest verwijderen en toen had ik er geen last dat de groep uitviel door de aardlek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Ik heb een Nidex unidrive 200 regelaar.
Toen ik het spul ophaalde waarschuwde de man hier al voor, hij had het over het bovenste schroefje er uit halen of los te draaien, dat weet ik niet meer.
Maar als ik Handig hoor is het dus uitdraaien.
Ik weet welk schroefje, dat scheelt.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Schroefje eruit en de stekker in het stopcontact en hij doet het.
Nu loopt de aandrijfband ligt tegen de zijkant van de poelie aan.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
961
Riemst
Bij mijn frequentieregelaar (wivamac draaibank), zat een schroefje dat ik moest verwijderen en toen had ik er geen last dat de groep uitviel door de aardlek.
Waarschijnlijk een schroefje dat een verbinding maakt tussen een intern metalen deel en de massa.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
961
Riemst
Schroefje eruit en de stekker in het stopcontact en hij doet het.
Nu loopt de aandrijfband ligt tegen de zijkant van de poelie aan.
Dan zal je de positie van de motor nog wat moeten bijstellen. De motor zal niet mooi evenwijdig staan met de as van de draaibank. Een kant van de motor wat hoger of lager regelen.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Het werkt, zonder aanlopen.
Nu nog een lomp stuk hout om het uit te proberen.
Heb ik, maar kan er niet bij vanwege de sneeuw.
Dus die foto komt nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Alles gemonteerd en bijna draaiklaar.
Alleen de oliepeilen controleren, de kop heeft op zijn zij gelegen en er is wat olie uitgelopen.
Ik zat aan een oliedruppelaar te denken, maar dat is ook kwetsbaar, want het zit bovenop de kop.
Maar nu doe ik het met een oliekannetje.

IMGP4988.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Martin van der Wilt

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Voor het eerst bij mij een stukje plataan, een knot, op de draaibank.
Ongeveer 40cm doorsnee op zijn grootst en ongeveer dezelfde lengte.
Conclusie de draaibank wil echt wel wandelen en de motor van 3pk krijg je echt wel stil.
Maar als ik de snelheid beperkt, kreeg ik het toch snel enigszins rond.
Ik begon met ongeveer 200/300 toeren
Ik ben dik tevreden

IMGP5023.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H en EdP

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.061
2.586
Je hebt goede kans dat er onder je hoofdlagers een oliekamertje zit, wat door middel van een viltje de oliefilm op je hoofdlagers in stand houd. Als dat vol is hoef je weinig olie toe te voegen. De olie die de smeerfilm vormt, blijft op zijn plaats. Als je meer olie toevoegt komt dat op je muur terecht en doet weinig voor de smering van je lagers.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.