Ik ben door een collega gevraagd om een kapstok in te korten, omdat zijn schoonvader altijd houtbewerker is geweest, en dit het enige stuk nog is dat schoonmoeder mee kan nemen in de verhuizing.
Hartstikke leuk project, maar dit wil ik uiteraard absoluut niet verknallen
Dus daarom had ik graag wat advies van de mede houtbewerkers.
Dit is de kapstok waar het om gaat:

Nu moet er 1 vak af.. dus dit idee (sorry voor de gruwelijk slechte paint)

Aan de voorzijde zitten pennen, en ik die daar een groef zitten, en aan de bovenzijde zit stopwas:

Alles is ook gelijmd, en ik heb geen idee wat voor beits/kleur er op het eiken zit.
Zelf dacht ik eraan om er een vak tussenuit te zagen in z'n totaliteit inclusief de bovenkant, en een nieuwe groef te maken aan de voorzijde.
Daarna alles verlijmen en aan de bovenzijde twee deuvels erin te maken.
Zodoende zie je alleen een lijn van het zagen aan de bovenzijde.
Maar is dit wel het beste plan? om het zo min mogelijk zichtbaar te maken, zonder opnieuw te hoeven schuren/beitsen?
Kortom, hoe zouden jullie het aanpakken?
Hartstikke leuk project, maar dit wil ik uiteraard absoluut niet verknallen
Dus daarom had ik graag wat advies van de mede houtbewerkers.
Dit is de kapstok waar het om gaat:

Nu moet er 1 vak af.. dus dit idee (sorry voor de gruwelijk slechte paint)

Aan de voorzijde zitten pennen, en ik die daar een groef zitten, en aan de bovenzijde zit stopwas:

Alles is ook gelijmd, en ik heb geen idee wat voor beits/kleur er op het eiken zit.
Zelf dacht ik eraan om er een vak tussenuit te zagen in z'n totaliteit inclusief de bovenkant, en een nieuwe groef te maken aan de voorzijde.
Daarna alles verlijmen en aan de bovenzijde twee deuvels erin te maken.
Zodoende zie je alleen een lijn van het zagen aan de bovenzijde.
Maar is dit wel het beste plan? om het zo min mogelijk zichtbaar te maken, zonder opnieuw te hoeven schuren/beitsen?
Kortom, hoe zouden jullie het aanpakken?