Ik wil graag zelf handgemaakt meubels verkopen maar waar kan ik dit doen?

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Mee eens dat er nog steeds mensen zijn die het schrijven niet helemaal kennen ondanks woord correcte,
Ben er zelf ook een , een zins op bouw kan dan heel anders uit kommen dan de bedoeling is,
Vaak heerst er onbegrip ,er zijn forums waar ik al helemaal niet meer reageer,
 
  • Leuk
Waarderingen: Sebasel, jorisvh en A.N

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Op dit forum heb ik me voorgenomen om geen commentaar te geven op taalgebruik behalve als de betekenis onduidelijk is (zo was er onlangs een verzinkt/verzonken discussie waar het niet duidelijk was welke van de 2 bedoeld werd) of als ik het ongepast vind.
Normaliter zou ik het met je eens zijn - alleen als het aanleiding geeft tot onduidelijkheden, maar dit was m.i. van het begin af aan zo duidelijk een poging tot 'fishing' (of in elk geval een 'fishing expedition') dat die overweging voor mij aan de kant gaat...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Blijf ik toch heel netjes en als ik dan jouw gedachten lees dan denk jij dingen die ik helemaal niet bedoel.
Als u maar berijpt wat ik bedoel ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdl

Yordanos

Nieuw lid
29 jun 2022
14
1
Nederland
Wat mij betreft een beetje kansloos dat je iedereen er inluist met je "trucje".

Iedereen probeert hier altijd enorm mee te denken en goede adviezen te geven, stel in het vervolg dan ook gewoon je vraag ipv mensen om de tuin te leiden.
Sorry so werkt het helaas niet was het maar zo feest. Ik heb een nieuwe topic geopend voor mensen die net willen beginnen met het verkopen van hun meubels. En volgens mij staat er heel veel nuttige informatie in voor die mensen. Dus ik denk zelf juist dat ik veel mensen geholpen heb. Maar iedereen kan het bekijken op zijn manier.
 

Matjas42

Actieve deelnemer
22 mei 2021
44
24
Nederland
Wat een onverwachte wending van dit topic haha. Mooi om te zien hoeveel mensen willen helpen, jammer dat dit onder valse voorwendselen gaat.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
@Yordanos En ik denk dat je de behulpzaamheid van dit forum te grabbel hebt gegooid en Je hebt nu je eigen geloofwaardigheid vergooid hier. Je hoeft weinig meer te verwachten iig. Het enige wat je had hoeven doen is eerlijk zijn, daar had niemand van opgekeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

Yordanos

Nieuw lid
29 jun 2022
14
1
Nederland
Er is een markt voor ambachtelijk product. Een goed kanaal daarvoor heeft kansen maar is moeilijk. Daarvoor moet een goed begrip bestaan over wat ambachtelijk is. Het is niet het vaak gedachte "handgemaakt" of "traditioneel". Een ambachtspersoon levert maatwerk. Heeft "geen" voorraad eindproduct. Geen standaardcollectie. Heeft wel voorbeelden. Maakt nooit "hetzelfde".

Het uiteindelijke werk komt tot stand in overleg met de klant. Een typisch ambacht is de kapper. Kan niet op voorraad knippen (ik doe er alvast een paar cm af voor de volgende keer), heeft niet een paar standaard kapsels etc.

Als je een platform zou willen dan zou het dus moeten bestaan uit een goede presentatiemogelijkheid en een goede communicatie mogelijkheid. Het moet gericht zijn op het tot stand komen van een vertrouwensrelatie van waar uit de opdrachten komen.

Ik denk dat je met goed gebruik van alle socio's daar geen platform voor nodig hebt maar een eigen site. Maak bijvoorbeeld je mailinglist eens interactief.

Wat je eerder nodig hebt dan een platform is een cirkeltje aan hulpdiensten. Fotograaf, filmer (youtube), editor(redacteur)/tekstschrijver, site bouwer/onderhouder. Iets dat je cooperatief zou moeten doen met andere amachtslieden. Misschien wel in een echte cooperatie als bedrijfsvorm.
Er bedankt voor de informatie. Hier kan ik zeker wat mee!
 

Yordanos

Nieuw lid
29 jun 2022
14
1
Nederland
En deze gaat bij mij op "negeer" :(
Haha al die haat. Na dat mensen weten dat het voor marketing is. Ik ga deze topic offline halen als iedereen er negatief in staat. Had dit al verwacht hoor, Daaron vertel ik dit nooit maar was benieuwd wat er uit zal komen.

Erg bedankt iedereen voor het deelnemen!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Nee, niet nadat het voor marketing is.. Nadat je verteld hebt dat je niet eerlijk bent geweest.. Als je die vinger nou ff uit je reet haalt en snapt dat iedereen hier extreem behulpzaam is, ook voor marketing doeleinden, maar niet voor eerloze knuppels
 
  • Leuk
Waarderingen: bakkiet en jorisvh

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
hmmm, je ziet het niet zitten om veel tijd in een website te steken omdat je liever meubels maakt maar je overweegt wel een platform op te zetten à la
of
🤔?
(de laatste is het dichts tegen wat je in gedachten hebt waar ik weet van heb - geen link en geen ervaring mee overigens).

Wel, hangt er allemaal van af hoe je verkoopsmodel in mekaar zit.
Als je snijplanken of gelijkaardige kleine spullen zou verkopen, dan kan je die zelf voor geen geld naar heel Nederland en België versturen. Dat soort dingen willen mensen ook niet noodzakelijk “gevoeld“ hebben voor ze het kopen. In dat geval wil je misschien ook dat bereik en kan je makkelijk alles zelf doen met een webshop die je op social media promoot.
Uw meubels lijken mij eerder stukken die mensen op maat willen of minstens zien voor ze kopen, die je zelf gaat leveren, … Dan zit je met een beperkt werkgebied en dan moet je dus ook op lokale vindbaarheid inzetten. Google werkt meer en meer lokaal (als je een zelfde zoekopdracht op verschillende locaties uitvoert krijg je totaal andere rangschikking van de resultaten). Met Google Mijn Bedrijf kan je aangeven waar je (eerst) gevonden wil worden. Dat is een goed en eenvoudig begin.

Als je het groter ziet dan je achtertuin, dan wordt de logistiek allicht een uitdaging. En, moet je mensen overtuigen om te kopen zonder gezien/gevoeld te hebben. Dan is zo’n platform misschien een oplossing: die hebben hun kredietwaardigheid en nemen je zorgen uit handen (logistiek, product documentatie, promotie, …)
Maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan en dan moet je niet verbaasd zijn als je amper de helft van de verkoopprijs zelf krijgt.
Dat soort dingen lijken me enkel een optie als je productie redelijk groot en geoptimaliseerd is waardoor je zelf nog goeie marges kan houden.
Ik heb net even op jou website gekeken. Die website lijkt me al een goede start
Haha al die haat. Na dat mensen weten dat het voor marketing is. Ik ga deze topic offline halen als iedereen er negatief in staat. Had dit al verwacht hoor, Daaron vertel ik dit nooit maar was benieuwd wat er uit zal komen.

Erg bedankt iedereen voor het deelnemen!
Misschien dat je even kan vertellen wie je echt bent en wat je echte plannen zijn.
Als er binnenkort een verkoopsite voor handgemaakte meubels verschijnt, zal die voor een aantal mensen hier verdacht een aangebrand zijn. Je hebt hier heel wat vertrouwen weggenomen.
 

jorisvh

Post veel
Ik heb net even op jou website gekeken. Die website lijkt me al een goede start
@mathieu , voor alle duidelijkheid, mobeldesign.be is niet mijn website, noch die van topic starter (ttz, dat heeft hij ons alleszins niet meegegeven).
het is een voorbeeld van een bestaand platform dat ik ken, gelijkaardig aan arredoo maar Belgisch ipv Nederlands van oorsprong en met focus op design in het algemeen ipv vooral meubels.

misschien heb ik je niet goed begrepen en heb je op mijn eigen website gekeken, in dat geval, dankjewel! maar ik heb daar enkel de ambitie om duidelijk te maken wat ik zelf doe en niet om een platform voor anderen uit de grond te stampen.
 
Laatst bewerkt:

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
@mathieu , voor alle duidelijkheid, mobeldesign.be is niet mijn website, noch die van topic starter (ttz, dat heeft hij ons alleszins niet meegegeven).
het is een voorbeeld van een bestaand platform dat ik ken, gelijkaardig aan arredoo maar Belgisch ipv Nederlands van oorsprong en met focus op design in het algemeen ipv vooral meubels.

misschien heb ik je niet goed begrepen en heb je op mijn eigen website gekeken, in dat geval, dankjewel! maar ik heb daar enkel de ambitie om duidelijk te maken wat ik zelf doe en niet om een platform voor anderen uit de grond te stampen.
Het bericht is gericht aan Yordanos, niet aan jou, Joris. Ik heb inderdaad op je website gekeken. Die ziet er goed uit met mooie dingen. Een visitekaartje zoals dat er vandaag de dag hoort uit te zien.
Op je website staat ook wie je bent. Dat is dus ook duidelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

jorisvh

Post veel
Ik heb een nieuwe topic geopend voor mensen die net willen beginnen met het verkopen van hun meubels. En volgens mij staat er heel veel nuttige informatie in voor die mensen. Dus ik denk zelf juist dat ik veel mensen geholpen heb. Maar iedereen kan het bekijken op zijn manier.
bedoel je dat je een 2de topic geopend hebt waar jij nuttige informatie deelt? graag een link want dat vind ik nergens.

(1) als een beginnend meubelmaker tips vraagt over hoe die te verkopen, dan geven we hier graag advies, bewijs genoeg hierboven.

(2) als iemand aan een ondernemingsplan werkt voor een platform dat meubelmakers ondersteunt met hun verkoop en daar input voor vraagt, dan juich ik dat toe en dan wil ik graag bijdragen en ongetwijfeld vele andere forumleden met mij.

jij bent 1 dag lid en je hebt (2) niet geprobeerd en toch weet je al dat iedereen negatief zou reageren ‘omdat het marketing is’. sterk!

maar … als die (2) zich voordoet als (1), op elke suggestie antwoordt met wat er aan schort (te veel 2dehands, te ingewikkeld, veiling, te veel werk, …) om zo tot de conclusie te komen dat er nood is aan een platform en dat jij daar nu net mee bezig bent, …, ja dan haken de mensen die hun kennis gedeeld hebben onder valse voorwendselen af.
dat is geen haat, dat is boosheid omdat je hen onrespectvol behandeld hebt.
als je dat niet begrijpt, dan vrees ik dat je essentiële kwaliteiten mist om een successvol ondernemer te worden, zeker met een ondernemingsplan dat gebaseerd is op werken met partners en dat enkel kan slagen als er voor elke partij wat in zit.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
+1, zinvol topic, maar mods, misschien toch maar accountje nuken, want eerlijkheid en transparantie zijn wel belangrijk (het feit dat het taalgebruik enorm zeer aan de ogen doet is misschien door de vingers te zien :) ).
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.