hmmm, je ziet het niet zitten om veel tijd in een website te steken omdat je liever meubels maakt maar je overweegt wel een platform op te zetten à la
www.mobeldesign.be
of
EXCLUSIEVE ORGANISCHE TAFELS Bekijk Collectie ONZE MODELLEN EETTAFELS SALONTAFELS RONDE TAFELS “Waar perfectie en creativiteit samenkomen” Organische tafels gecombineerd met een elegante & futuristische look met natuurlijke materialen voor de ultime woonbeleving. Beschikbaar in elke vorm...
www.arredoo.com
?
(de laatste is het dichts tegen wat je in gedachten hebt waar ik weet van heb - geen link en geen ervaring mee overigens).
Wel, hangt er allemaal van af hoe je verkoopsmodel in mekaar zit.
Als je snijplanken of gelijkaardige kleine spullen zou verkopen, dan kan je die zelf voor geen geld naar heel Nederland en België versturen. Dat soort dingen willen mensen ook niet noodzakelijk “gevoeld“ hebben voor ze het kopen. In dat geval wil je misschien ook dat bereik en kan je makkelijk alles zelf doen met een webshop die je op social media promoot.
Uw meubels lijken mij eerder stukken die mensen op maat willen of minstens zien voor ze kopen, die je zelf gaat leveren, … Dan zit je met een beperkt werkgebied en dan moet je dus ook op lokale vindbaarheid inzetten. Google werkt meer en meer lokaal (als je een zelfde zoekopdracht op verschillende locaties uitvoert krijg je totaal andere rangschikking van de resultaten). Met Google Mijn Bedrijf kan je aangeven waar je (eerst) gevonden wil worden. Dat is een goed en eenvoudig begin.
Als je het groter ziet dan je achtertuin, dan wordt de logistiek allicht een uitdaging. En, moet je mensen overtuigen om te kopen zonder gezien/gevoeld te hebben. Dan is zo’n platform misschien een oplossing: die hebben hun kredietwaardigheid en nemen je zorgen uit handen (logistiek, product documentatie, promotie, …)
Maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan en dan moet je niet verbaasd zijn als je amper de helft van de verkoopprijs zelf krijgt.
Dat soort dingen lijken me enkel een optie als je productie redelijk groot en geoptimaliseerd is waardoor je zelf nog goeie marges kan houden.