HVLP afzuiging 2024

EwSa

Actieve deelnemer
13 jan 2019
131
14
De kogel is eindelijk door de kerk. Deze week heeft de winkel de Oneida Supercell wall model binnen gekregen, die @avos ook heeft. A.s. vrijdag wordt hij bezorgd. Ben erg benieuwd :D

Ik heb gladde buizen toegepast, van Ducomat. Die hebben ook dikkere wanden, dat wordt wel geadviseerd. Hetzelfde geldt voor de flexibele slang, wat mee komt is veel dikker/stugger. Een dunnere flexibele slang krimpt volledig in elkaar. Maar voor korte stukken tussen aansluiting wand en machine gaat het prima.
Alles 100mm.
Ben erg geïnteresseerd hoe jij de Ducomat buizen hebt gemonteerd aan je Supercell en hoe je de overloop naar de machines hebt gemaakt. Ik heb een Hammer A3-31 vlakvandikte en een Hammer N4400 lintzaag. Deze hebben beide een afzuigdiameter van 120 mm. De Supercell 4". Je hebt Ducomat van 100 mm. Kun je de overgangen in diameter (met foto's :) ) toelichten hoe je dat hebt gedaan? Zou ik zeer waarderen ;)

• Leuk
Waarderingen: avos

avos

Post veel
10 nov 2008
785
124
omg Haarlem
Ik heb alles gedaan met 100mm. En een stukje flexibel (ca 1m, bij VVD wat langer en flexibelere slang dan de slang die geleverd wordt ivm opklappen tafels) gebruikt om aan te sluiten op de machine. Vanuit ducomat heb je dus een verloop waar de 100mm flexibel op past.
Verder heb ik de verlopen voor de aansluitingen zelf met 3D printer geprint en ook de afsluitschuiven met 3D printen geprint. Dit zijn al bestaande ontwerpen en kun je op bijv printables of thinghiverse vinden.

IMG_9242.jpegIMG_9241.jpegIMG_9244.jpegIMG_9243.jpeg

avos

Post veel
10 nov 2008
785
124
omg Haarlem
Ja, aansluiting op de lintzaag zelf ook vervangen, omdat de afsluitschuif daar goed op aansluit. Was verder kleine moeite.

Nee, die foto is niet van aansluting op supercell. Maar principe wel hetzelfde. Ik ben eerst met flexibel op de supercell naar beneden gegaan en daar dan weer aangesloten op de Ducomat. Op de Supercell zelf zit al afsluitschuif en kun je slang (die wordt meegeleverd) zo op aansluiten.

• Leuk
Waarderingen: EwSa

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.