Nee, is juist in zijn voordeel.Ik keek net even naar de technische specs. in de post van avos daar staat 60 Hz Geeft dat geen problemen
Dat heb ik uit praktisch oogpunt gedaan. In de winter heb ik ook een kacheltje staan van 2000watt. En de afzuiger en de kachel gelijktijdig trekt die niet, wel als ik dus de afzuiger op de 380groep heb en dan gaat dat prima icm de machine. Ik heb installatie automaten met C karakteristiek, maar had dat ook al nodig vanwege vlak van dikte bijvoorbeeld.@avos Even vanuit nieuwsgierigheid en onwetendheid. Is er een verschil in werking als je een 220v stekker met een verloop aan het krachtstroomnet hangt? Waarom heb je dit gedaan? Is het enkel om stroomaanvoer van 1-fase te verdelen over 3-fasen of is er nog een andere reden voor?
Bij mij alles in spiro zonder problemen.Graag advies over gebruik Spiro buizen en hoe ik het een ander aan elkaar zou kunnen koppelen.
Nee, wat ik begreep zet je hem aan en uit maar het volume (en dus het aantal motoren dat aan staat) kun je niet instellen.Voor handgereedschap kan je toch alleen een motor aanzetten? Je kan dat ding zien, als 3 festools in een grotere verpakking.
Ik heb gladde buizen toegepast, van Ducomat. Die hebben ook dikkere wanden, dat wordt wel geadviseerd. Hetzelfde geldt voor de flexibele slang, wat mee komt is veel dikker/stugger. Een dunnere flexibele slang krimpt volledig in elkaar. Maar voor korte stukken tussen aansluiting wand en machine gaat het prima.Zojuist bij de winkel geweest en gekeken naar de Oneida Supercell. Vind de keuze tussen veel geld uitgeven, één machine en een goede afzuiging met HEPA filter tegenover een veel goedkopere AF16 maar veel stof en twee machines (heb ook een LVHP nodig) toch een erg lastige keuze.
@avos De verkoper gaf aan dat er bij handmachines valse lucht meegezogen moet worden omdat de Supercell anders te krachtig is. Wat is jouw ervaring met schuren e.d.?
Zie ik het goed dat jij ook deels spirobuizen gebruikt of zijn dat gladde buizen? Welke diameter? Waar aangeschaft?
Sorry voor al mijn vragen maar wil een weloverwogen beslissing maken.
Groet, Sander
Ik heb gladde buizen toegepast, van Ducomat. Die hebben ook dikkere wanden, dat wordt wel geadviseerd. Hetzelfde geldt voor de flexibele slang, wat mee komt is veel dikker/stugger. Een dunnere flexibele slang krimpt volledig in elkaar. Maar voor korte stukken tussen aansluiting wand en machine gaat het prima.
Alles 100mm.
Ik gebruik de machine (naar volle tevredenheid) op alle vaste machines en niet op schuurmachine of invalzaag. Dat zal zeker wel kunnen en ik kan me dan ook voorstellen dat je wat andere kleppen openzet omdat de afzuiging anders te krachtig is idd. Maar daar heb ik dus geen ervaring mee.
Verder nog steeds erg blij mee. Enige nadelen (los van de prijs) de machine geeft best wat warmte af. In de winter wel lekker, in de zomer wat minder... Maar is niet extreem ofzo hoor, goed te doen.
Sander,Zojuist bij de winkel geweest en gekeken naar de Oneida Supercell. Vind de keuze tussen veel geld uitgeven, één machine en een goede afzuiging met HEPA filter tegenover een veel goedkopere AF16 maar veel stof en twee machines (heb ook een LVHP nodig) toch een erg lastige keuze.
@avos De verkoper gaf aan dat er bij handmachines valse lucht meegezogen moet worden omdat de Supercell anders te krachtig is. Wat is jouw ervaring met schuren e.d.?
Zie ik het goed dat jij ook deels spirobuizen gebruikt of zijn dat gladde buizen? Welke diameter? Waar aangeschaft?
Sorry voor al mijn vragen maar wil een weloverwogen beslissing maken.
Groet, Sander
Je kan dat ding zien, als 3 festools in een grotere verpakking.
Vermoed dat dit is om voldoende volume en dus snelheid in de leidingen te hebben. Bij te weinig volume werkt een cycloon niet goed.De verkoper gaf aan dat er bij handmachines valse lucht meegezogen moet worden omdat de Supercell anders te krachtig is.