Hulp bij bijgebouw (veel vragen)

tdesut

Actieve deelnemer
12 jun 2015
39
1
Brugge, België
Ik vergat gisteren nog te antwoorden op de andere antwoorden! Dom van me!

@chevy66 bedankt voor de tips over de spanbanden, zal ik zeker opvolgen.
@rmenkveld bedankt voor de berekening, het staal zit er inmiddels in, denk dat het idd wel zal volstaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: rmenkveld

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Mischien moet je toch maar eens naar een goede architekt of bouwkundig adviseur gaan
het is mij net iets te veel tekst om te gaan uitpluizen wat er eigenlijk staat
Ook ik ben niet thuis in sketch up autocad zou nog lukken maar
als gepensioeneerde heb ik dat niet meer.
Ik schreef al eerder het lijkt zolangzamerhand eerder een bouw-forum te worden
Of we die kant hier opmoeten betwijfel ik
Je neemt me de woorden uit de mond.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
De pennen zijn aan de korte zijde schuin, maak je het gat aan die zijde dan ook schuin? Of mag dat gat gewoon recht zijn?
ik zie geen redenen om het gat schuin te maken
dat zou in praktijk een uitdaging zijn
kan me niet direct inbeelden hou je dat met de nodige precisie verkrijgt, zodat de schuine zijde van de pen perfekt op het gat aansluit
volgens mij komt alle druk op de schouders van de pennen
dat de pen schuin is, komt gewoon doordat de schuine zijde in het verlengde van de (hier) rechterkant van de schoor ligt

1688641876602.png
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
De pen is inderdaad schuin, omdat die in het verlengde ligt en het zo de makkelijkste manier is om te maken. Ik heb ook dit filmpje gevonden hoe te maken:
Maar wellicht dat ik pen links en rechts nog wel een centimeter ga inkorten, zodat de aansluiting op de balk dan mooier is. Als het gat dan iets te lang is, zie je geen kieren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.