Ziet er goed uit. Goed van je dat je er wat tijd en moeite in gestoken hebt om er een scherp mes van te maken. Er gaat niet boven een scherp mes. Ik ben ben benieuwd wat je ervaring met het mes is als je je eerste projectje gemaakt hebt. Het lemmet is vrij dun en mijn ervaring was dat ik het gevoel daardoor kreeg dat ik er wat minder controle over had, maar goed iedereen heeft zo zijn voorkeur. Veel snijplezier en laat maar weten wat jou ervaring is.
Nou..... Mijn persoonlijke mening over het Pfeil Rozenmes....
Zoals gezegd is het mes na wat slijp en polijstwerk vlijmscherp te krijgen, hetgeen wel nodig is want uit de doos is het maar lala..
Ik heb er twee projectjes mee gesneden ( Wizzard en Man on the Moon van Doug Linker) en dat ging uitstekend. Het mesje snijdt als een tierelier en in mijn beleving beter dan mijn Flexcutjes.... Of mag ik dat zo niet zeggen?
Enniewee, voor wat jij zei over het gebrek aan controle over het mesje; Wat mij betreft is dat te wijten aan het iele heft. Tenminste... het heft van een `flexcut ligt voor mij veel prettiger in de hand dan het rozenmes. Wellicht ook omdat het rozenmes van Pfeil meer is bedoeld als kerfsnijmes dan een whittling mes.
Het mes op zich komt misschien wat dun over als je Flexcut bent gewend, maar dat komt denk ik omdat dit vlek is geslepen terwijl de Flexcut een bevel heeft. In elk geval is de dikte van de rug van het Pfeil mes iets dikker dan dat van Flexcut.
Ik zat eraan te denken om het mesje uit het Pfeil heft te halen en het in een soort van Flexcut model heft te zetten om te kijken wat dat zou brengen, maar toen zag ik het " Canard" model van Pfeil, en dat heeft een dergelijk heft, dus wat is wijsheid? Misschien maar eens eentje bestellen om te zien wat dat is....
Vooralsnog voldoet het Pfeil rozenmes uitstekend, maar customisen kan altijd toch?