Viel een beetje tegen gisterenavond.... de avond was veeeeeel te snel voorbij

maar dat we bij Ronald werden uitgenodigd voor een drankje op zijn terras aan prive vijver....dat maakte wel weer het eea goed
------
Gisteren verder gegaan waar ik vorige week gebleven was (althans dat dacht ik)
Ik moest eerste de kop van de pepermolen iets bijwerken, die paste nog niet helemaal goed
Daarna is de onderkant vd pepermolen aan de beurt, ik steek eerst de maten op juiste diepte om vervolgens de vorm er in te kunnen draaien
Na de nodige gangen begint het lekker vorm te krijgen
Dat is aardig gelukt, nu moet die rand aan de linkerkant er nog af, dit lukt niet in 1x netjes dus maak ik een prop om de onderkant tegenaan op te spannen zodat ik het netjes kan afwerken met de skew
Dat lukte aardig
Ondertussen gaan mijn mede cursisten ook lekker door
Voor mij is het nu tijd om de dop en onderkant samen te voegen en deze tot 1 mooi geheel te draaien (puntjes op de i zeg maar)
Ik ben tevreden....
Nu de dop nogmaals inspannen, want daar had ik nog een extra ideetje voor (ik hou wel van een uitdaging op zijn tijd)
GELUKT (dat wil zeggen, ronald zou het voor doen, maar was zó verleid door mijn uitdagende design dat hij hem meteen afmaakte

)
Gaatjes ook nog geboord gisterenavond en toen bleek dat ik toch nog ergens een stapje vergeten was, dus thuis nog even wat dremelwerk (inspannen gaat niet meer)
Inmiddels is dat opgelost en zouden jullie natuurlijk de foto's van mijn pepermolen willen zien maar ergens is er toch een foutje ingeslopen en kom ik 27mm in de hoogte te kort

Er zit weinig ander op dan er een bus tussen te maken (iets van een andere houtsoort) misschien geeft dat het nog net een beetje meer smoel....
voor nu kan ik niks anders zeggen dan: wordt vervolgd